اولین مزرعه خورشیدی چین در فضا تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود (گجت تی وی)

اولین مزرعه خورشیدی چین در فضا تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی می‌شود (گجت تی وی)

چین در یک هدف جاه‌طلبانه قصد دارد اولین مزرعه خورشیدی در فضا را تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند تا انرژی خورشیدی جمع‌آوری و به سمت زمین ارسال شود. اما این پروژه دقیقا چگونه قرار است عملی شود؟ در ویدیوی امروز گجت تی وی به شما پاسخ خواهیم داد.

چین یکی از کشورهایی است که بعد از توسعه‌ی اقتصادی باورنکردنی بر روی زمین، حالا چشم به فضا دوخته است تا توان علمی و عملیاتی خود را در خارج از مرزهای این کره‌ی آبی نیز به چالش بکشد. راه‌اندازی مزرعه خورشیدی در فضا یکی از این اهداف بزرگ است که چینی‌ها می‌خواهند تا قبل از سال ۲۰۲۵ میلادی آن را عملی کنند. اما قطعا چالش‌ها و ابهامات زیادی پیرامون این پروژه در ذهن علاقه‌مندان به نجوم و دانشمندان به وجود آمده است.

این که این نیروگاه خورشیدی معلق در خلا دقیقا قرار است به چه صورتی پرتاب شود؟ انرژی جمع‌آوری شده توسط آن چگونه قرار است به سمت زمین ارسال شود؟ و این که آیا تفاوت در میزان انرژی جمع‌آوری شده توسط این مزرعه خورشیدی فضایی واقعا به حدی زیاد است که بتواند دردسرهای تکنیکی اجرای آن را جبران کند یا خیر؟ اینها و ده‌ها سوال دیگر، مواردی هستند که در ویدیوی گجت تی وی برایتان پاسخ خواهیم داد تا دید روشن‌تری نسبت به این طرح جاه‌طلبانه به دست بیاورید:

ویدیوی اولین مزرعه خورشیدی چین در فضا