تولید خودرو

80 درصد از تولید خودرو توسط خودروسازان به تعهدات قبلی اختصاص داده می‌شود

سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت باید 80 درصد از تولید خودرو توسط خودروسازان به تعهدات قبلی اختصاص داده شود تا مشتریان، خودروهای ثبت نامی خود را تحویل بگیرند.

محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت عنوان کرد افزایش تولید خودرو یکی از استراتژی‌های اصلی وزیر صنعت، معدن و تجارت است، زیرا با افزایش تولید خودرو نیاز مصرف‌کنندگان داخلی برطرف می‌شود و وضعیتی که به دلیل وجود دلالان به وجود آمده است بهبود پیدا می‌کند. این مقام مسئول در خصوص افزایش یا کاهش قیمت خودرو در سال آینده عنوان کرد ما بر این باوریم که قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند. هرچند مشکل فعلی ما ایجاد توازن میان تولید، تامین قطعه و تقاضا در بازار است که باید میان آن‌ها تعادل ایجاد شود.

اختصاص 80 درصد از تولید خودرو به تعهدات معوقه

سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه عنوان کرد میزان تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی اعم از ایران خودرو و سایپا از آمار 800 دستگاه خودرو در روز به 2000 دستگاه رسیده است و بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت آن‌ها موظف هستند تا 80 درصد خودروهای تولیدی را به تعهدات قبلی اختصاص دهند و فقط 20 درصد از آن‌ها را می‌توانند با قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه فروش به بازار عرضه کنند.

محمدرضا مودودی در پایان خاطرنشان کرد:

برای واردات خودرو برنامه‌ای داریم. در واقع توان تولید خودرو در داخل کشور به خوبی انجام می‌گیرد و می‌توان نیاز مصرف‌کنندگان داخلی را تامین کرد. از این رو نیازی نیست تا منابع ارزی کشور را برای واردات غیرضروری هزینه کنیم. حرفمان این نیست که هم‌اکنون تولید داخل کافی است، اما وزیر صنعت تاکید دارد میزان تولید فعلی کاهش پیدا نکند.