بهترین کشورها

بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی معرفی شدند

لیست بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی توسط دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا منتشر شد که بر اساس آن سوئیس لقب بهترین کشور جهان در سال 2019 را از آن خود کرد. در ادامه این لیست منتشر شده را بررسی می‌کنیم.

هر ساله دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا با همکاری موسسه وای اند آر تمامی کشورهای جهان را بر اساس میانگین امتیاز 80 کشور جهان و با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی چون محیط کسب و کار، رضایت شهروندان از زندگی، میزان آینده‌نگری سیاستمداران، کارآفرینی، تجارت خارجی، گردشگرپذیری، سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه خارجی و درآمد ملی رتبه‌بندی می‌کنند. بر اساس این لیست سوئیس به عنوان بهترین کشور جهان در سال 2019 انتخاب شد و کشور کانادا نیز با کسب بالاترین امتیاز در 75 شاخصه مختلف توانست لقب با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان را از آن خود کند. در ادامه، لیست بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی را بررسی می‌کنیم.

بهترین کشورها

بهترین کشورها در جهان

کشور سوئیس حدود 8.5 میلیون نفر جمعیت دارد و تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور نیز 678.9 میلیارد دلار است. همچنین متوسط درآمد سرانه در این کشور 62 هزار و 125 دلار است و با وجود چنین آمار فوق‌العاده‌ای، سوئیس موفق شد بالاترین امتیازها را نسبت به سایر کشورها دریافت کند و لقب بهترین کشور جهان را برای سومین سال متوالی از آن خود کرد. کشورهای ژاپن، کانادا، آلمان، انگلیس، سوئد، استرالیا، آمریکا، نروژ و فرانسه پس از سوئیس در رتبه‌های دوم تا دهم لیست بهترین کشورها قرار گرفته‌اند.

بهترین کشورها در آسیا

در لیست بهترین کشورها، کشور ژاپن در جایگاه دوم قرار دارد و دیگر کشور آسیایی سنگاپور است که توانست در سال 2019 در جایگاه پانزدهم جهان قرار بگیرد. از سایر کشورهای موفق آسیایی در این لیست می‌توان به چین با جایگاه شانزدهم و کره جنوبی با جایگاه بیست‌ودوم اشاره کرد.

بهترین کشورها

رتبه کشورهای همسایه ایران

در بین کشورهای همسایه ایران، کشور امارت عملکرد قابل قبولی داشته است و توانست در جایگاه بیست‌وسوم جهان قرار بگیرد. میزان تولید ناخالص داخلی امارات 382.6 میلیارد دلار و متوسط درآمد سرانه این کشور نیز 68 هزار و 646 دلار در سال اعلام شده است. پس از امارات، روسیه در جایگاه بیست‌وچهارم، قطر در جایگاه سی‌ویکم، عربستان در جایگاه سی‌ودوم و ترکیه در جایگاه سی‌وچهارم قرار دارند.

رتبه ایران

میزان تولید ناخالص داخلی ایران 439.5 میلیارد دلار و درآمد سرانه آن نیز 20 هزار و 136 دلار در سال اعلام شده است که در مجموع کشورمان توانست در جایگاه هفتادونهم جهان قرار بگیرد. همچنین میزان تولید ناخالص داخلی عراق نیز 197.7 میلیارد دلار و درآمد سرانه آن 16 هزار و 710 دلار در سال اعلام شده است که در مجموع این کشور در جایگاه هفتادونهم جهان قرار گرفت. همچنین کشورهای آنگولا، صربستان، لبنان، پاکستان، نیجریه، بلاروس، تونس، اردن و آذربایجان در جایگاه‌های 70 تا 78 لیست بهترین کشورها در سال 2019 قرار دارند.

بهترین کشورها

کدام کشور بالاترین کیفیت زندگی را دارد؟

کشور کانادا با کسب بالاترین امتیاز در 75 شاخصه مختلف توانست برای سومین بار لقب با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان را از آن خود کند. در این بررسی‌ها شاخصه‌های مهمی چون فرصت‌های شغلی، استطاعت مالی شهروندان، ثبات اقتصادی، بنیان خانوادگی، توزیع عادلانه درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، نظام آموزشی، نظام بهداشتی و درمانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کشورهای دارای بالاترین کیفیت زندگی در سال 2019

رتبه
کشور
1کانادا
2سوئد
3دانمارک
4نروژ
5سوئیس
6فنلاند
7استرالیا
8هلند
9نیوزلند
10آلمان
11بلژیک
12انگلیس
13ژاپن
14لوکزامبورگ
15ایرلند
16فرانسه
17آمریکا
18سنگاپور
19پرتغال
20چین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. واقعا من مندم تویه چی ما ی خورده بهتریم ؟
    پول؟وضع اقتصادی؟وضع سیاسی؟خودروسازی؟لوازم خانگی؟احترام کشورها بهمون؟ورزش؟دینی؟ایمان؟جذب توریست؟کیفیت اینترنت ؟و….
    فقط بلدیم بگیم مرگ بر….
    اها یادم امد تویه چیا قهرمانیم:)
    فقط تویه دزدی قهرمانیم اون هیچوقت امارش بیرون نمیاد.
    فقط تویه کمک به همسایه قهرمانیم اونا هم شاخ میشن بهمون همیشه.
    فقط بلدیم آدم بده ته قصه باشیم چون تو خونمونه.

  2. تازه گیا یه تبلیغات مخصوص ، از توریستای طرف دار ایران ، مستندهایی درست میکنن ، البته مشخصه که حمایت های شدیدی از توریست میکنن تا پای دوربین بگن :
    ما واقعا فک میکردیم ایران جهنمه ، نگو بهشته !
    نگو بهشته روش زیاد کار شده ، مشخصه ….
    توریست عزیز
    ۵ ماه یا کمتر خودتو باهامون وقف بده
    بگم دنیا دسته کیه
    هزار بار ارزوی خراب شدتو میکنی
    شیطان حقه زده بهت

  3. چی میشد تو یکی از اینا بودیم

  4. بی سواد ترین ، بی فرهنگ ترین ، بی ادب ترین ، پرخاش گرترین ، پررو ترین ، زور گو ترین ، فضول ترین ، ظالم ترین ، غم انگیزترین ، غصه دارترین ، بی هدف ترین ، گیج ترین ،
    برده ترین ،
    خلاصه یک انسان که در ایران زندگی کنه ، موافق این موارد نبااااشه ، احتمالا خل ، گیج ، یا برده تشریف داره
    یا هم یه دروغ گوی بزرگ هستش
    تو روحه مخالفان این موارد

  5. والا انگکولا و لبنان از ما بهترن

  6. میلیاردرهای ایرانی وطنشونو دوست دارن . البته پول درآوردن تو وطن ، خرج کردن خارج از وطن

  7. در حال حاظر آشقال ترین و بى کیفیت ترین کشور در جهان ایران هستش!

    • از کشوری که سطح سواد تبعه آن به حدی است که نمیتواند دو کلمه ساده حاضر و آشغال را درست بنویسد چه انتظاری میتوان داشت . کشورها را مردم آن کشور میسازند

    • از کشوری که سطح سواد تبعه آن به حدی است که نمیتواند دو کلمه ساده حاضر و آشغال را درست بنویسد چه انتظاری میتوان داشت . کشورها را مردم آن کشور میسازند با سواد و فرهنگشان

  8. چقدر خوشانسیم که رتبه آخر نیستیم 😃