گوشی هواوی پی 30

گوشی هواوی پی 30 و پی 30 پرو؛ تیزر تبلیغاتی، رندرها و جدیدترین جزئیات

در این مقاله می‌توانید آخرین جزئیات مربوط به دو گوشی هواوی پی 30 و پی 30 پرو (Huawei P30 & P30 Pro) را مطالعه کنید. همچنین تیزر تبلیغاتی رسمی از سوی هواوی موبایل منتشر شده است که در ادامه خواهید دید.

هواوی موبایل یک تیزر ویدیویی جدید از خانواده در شرف معرفی هواوی پی 30 را منتشر کرده است که در آن یکی از مدیران این شرکت، حضور یک دوربین با زوم پریسکوپی را تایید می‌کند. چندی پیش یک عکس از سطح کره‌ی ماه نیز در حساب کاربری این مدیر منتشر شده بود که حالا به نظر می‌رسد با گوشی هواوی پی 30 گرفته شده است!

تیزر ویدیویی گوشی هواوی پی 30

 

از دیگر نکات گرفته شده از این تیزل تبلیغاتی می‌توان به بهبود عملکرد اسپیکرهای دیوایس اشاره کرد. در ثانیه‌ی 18 فیلم، ما می‌توانیم تصاویر متحرکی را ببینیم که به اسپیکرها اشاره دارند و امواج صوتی نشان می‌دهند که سرانجام گوشی‌های سری P هواوی به اسپیکرهای استریو یا چیزی شبیه به Crystal Sound‌ که ال جی با گوشی G8 خود آن را معرفی کرد، تجهیز خواهند شد. ال جی به لطف این فناوری، انتشار صدا را مستقیم از درون نمایشگر به ارمغان آورده است.

همچنین افکت‌های سه بعدی نیز در ویدیو دیده می‌شود که مطمئن نیستیم به چه چیزی اشاره دارند. شاید مربوط به تشخیص چهره سه بعدی، چیزی شبیه به آنچه در گوشی هواوی میت 20 پرو حضور داشت، باشد.

هفته‌ی گذشته رندرهای دو گوشی هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو توسط یک افشاگر مشهور به نام رولاند کوانتد منتشر شد که طراحی این دو دیوایس را به صورت کامل نشان می‌دهد. هر دو گوشی قرار است 26 مارس (6 فروردین 98) طی یک رویداد خبری در پاریس فرانسه معرفی شود. امروز بار دیگر کوانتد توییتی را منتشر کرده که در آن‌ها اشاره می‌کند هر دو گوشی از سطح صافی در بالا و پایین خود برخوردار خواهند بود که به این دستگاه‌ها اجازه می‌دهد در سطوح صاف در حالت ایساده قرار بگیرند.

گوشی هواوی پی 30

اغلب گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار از کمی خمیدگی در بالا و پایین خود برخوردارند که اجازه نمی‌دهد بتوان آن‌ها را در حالت ایستاده‌ای روی سطوح صاف قرار داد. استفاده از لبه‌هایی مسطح این مزیت را به همراه دارد که شما می‌توانید بدون نیاز به یک سه پایه، تصاویر زیبایی در شب بگیرید. یا آنکه گوشی‌تان را روی یک سطح صاف قرار دهید،‌ ثانیه‌شمار را تنظیم کنید و یک عکس سلفی را از فاصله‌ی بیشتر بگیرید.

انتظار می‌رود هواوی پی 30 پرو به یک نمایشگر 6.5 اینچی خمیده OLED مجهز باشد، در حالی که مدل اصلی پی 30 به یک نمایشگر 6.1 اینچی با فناوری مشابه تجهیز خواهد بود. هر دو نمایشگر از ناچ قطره‌ای در بالای خود استفاده می‌کنند. پنل پشتی مدل پی 30 پرو از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره‌مند خواهد بود. گفته می‌شود چهارمین سنسور، می‌تواند یک سنسور سه بعدی ToF باشد. در آن سمت مدل اصلی هواوی پی 30 به دوربین سه گانه مجهز است. همچنین هر دو مدل از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند.

گوشی هواوی پی 30

تراشه‌ی کایرین 980، قلب تپنده‌ی دو گوشی هواوی پی 30 و پی 30 پرو است. ما می‌دانیم مدل پی 30 از شارژ سریع 22.5 وات برخوردار بوده، در حالی که مدل پرو آن فناوری شارژ سریع 40 وات را ارائه می‌کند. در عوض جک 3.5 میلی‌متری تنها در مدل اصلی این خانواده حضور خواهد داشت.

انتظار فروش کند گوشی هواوی پی 30 پرو

اما تامین کنندگان قطعات مهم سخت افزاری گوشی هواوی پی 30 پرو ادعا می‌کنند که احتمالا این گوشی فروش کندی را تجربه خواهد کرد. به گفته‌ی دیجی تایمز، تامین کنندگان کلیدی این گوشی می‌گویند با توجه به شرایط بد اقتصادی جهان و تداوم جنگ تجاری چین و آمریکا، پیش‌بینی می‌شود آنطور که هواوی انتظار دارد نتواند این دو دیوایس پرچمدار را بفروشد. این قضیه بیشتر در مورد مدل پرو این خانواده صدق می‌کند که به طبع گران قیمت‌تر است.

گوشی هواوی پی 30

شرابط برای گوشی‌های جذاب و خوش آب و رنگی که با فناوری‌های مدرن در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند نیز سخت خواهد بود. در حالی که بسیاری امیدوارند گوشی‌های منعطف و 5 جی در سال جاری میلادی عرضه شوند، اما اغلب تولیدکنندگان برآورد کرده‌اند که این محصولات تنها 10 درصد کل بازار موبایل جهان را به خود اختصاص دهند. در همین راستا تولیدکنندگان قصد دارند تعداد تولید افزوده‌ی خود را کاهش ببخشند و بیشتر به صورت سفارشی با تعدادی مشخص عمل کنند.