کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو

کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو – Nokia 9 PureView

کنجکاو هستید که زیر قاب گوشی اندرویدی جدید نوکیا چه می‌گذرد؟ در این مقاله قصد داریم به کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو (ٔNokia 9 PureView)‌ بپردازیم.

اچ ام دی گلوبال چند هفته پیش بود که رسما از گوشی نوکیا 9 پیور ویو پرده برداری کرد جذاب‌ترین قابلیتی که این گوشی دارد٬ دوربین پنجگانه پشتی آن است. در حالی که تراشه‌ی سال گذشته٬ اسنپدراگون 845 زیر قاب این گوشی است٬ اما سیستم دوربین این دیوایس وعده می‌دهد که تصاویر زیبایی را خلق خواهد کرد. این دوربین‌ها شامل دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید است. این دیوایس همچنین به دو فلاش LED و یک سنسور وقت پرواز (ToF) نیز در پشت قاب خود تجهیز شده است.

کانال یوتیوبی PBK Reviews ویدیویی از کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو را منتشر کرده است. در این ویدیو می‌توانید مرحله به مرحله‌ی دمونتاژ تازه‌ترین گوشی اندرویدی نوکیا را مشاهده کنید. به نظر می‌رسد شما برای باز کردن قاب شیشه‌ای پشتی گوشی و دستیابی به جزئیات داخلی آن٬ به یک جسم سخت و گرم و ابزارهای اهرمی نیاز دارید. البته باید توجه کنید که جنس این اهرم٬‌ پلاستیکی باشد. معمولا قاب شیشه‌ای پشتی را باید حرارت داد تا نرم‌تر شود و آسوده‌تر از فریم میانی آن را جدا کرد. شما همچنین می‌توانید از یک دستگاه مکش برای کمی عقب کشیدن قاب پشتی شیشه‌ای استفاده کنید. حذف قاب پشتی به ما کل جزئیات داخلی شامل شارژر بیسیم را نشان می‌دهد.

کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو

یک مورد که پس از حذف قاب پشتی نمایان می‌شود٬ پنل شیشه‌ای است که به سختی با چسب فراوان به فریم چسبیده و به نظر می‌رسد این پنل وظیفه‌ی محافظت از قطعات داخلی در برابر نفوذ آب را بر عهده دارد. علاوه بر این٬ ۱۳ پیچ فیلیپس نیز یک کاور پلاستیکی را به بدنه‌ای چسبانده‌اند که خود از شارژر بیسیم نگهداری می‌کند.  پس از باز کردن پیچ‌ها٬ کاور از دستگاه جدا می‌شود. سپس شما می‌توانید اتصال باتری را قطع کرده و از دستگاه جدا کنید.

شما همچنین پنج سنسور دوربین را در قاب پشتی مشاهده خواهید کرد که سه سنسور آن به صورت عمودی در وسط قرار گرفته است و دو سنسور به صورت افقی بین سنسورهای سوم و چهارم قرار دارند. شما همچنان باید باتری و دیگر قطعات متصل به مادربرد را جداکنید و پیچ‌هایی که در زیر اتاق بخار٬ فریم میانی و اتصال دهنده ی اسکنر اثر انگشت به نمایشگر می‌بینید را باز کنید. نوکیا ٬9 نخستین گوشی برند نوکیا است که به یک سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌ی اپتیکال تجهیز می‌شود.

به طور کلی ویدیوی کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو نشان می‌دهد که تعمیر این گوشی احتمالا آسوده باشد٬ اما همچنان نیازمند مواظبت و دقت‌ورزی است. شما می‌توانید این ویدیو را در زیر مشاهده کنید.

ویدیوی کالبدشکافی نوکیا 9 پیور ویو

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سلام تعمیرکار مورد اطمینان سراغ ندارم چون وسایل داخل گوشی رو عوض میکنن بعد میگن درست نشد میدن ویدیو تعمیرش تو اینترنت هست کاری نداره

  2. دوربینش بازم زیاد خوب نیست

  3. خدایی نوکیا بخواد کار کنه از همه برندا بهتره والا

  4. کم کم دیگ داشت اسم این برند نوکیا از یادم میرفت😂

  5. لینک دانلود خرابه