فوکوس : زندگي و رنگها از دريچه دوربين

وب‌سایت نشنال ژئوگرافیک، در بخشی به نام Life In Color، به رنگ‌های پیرامون ما و موجود در طبیعت می‌پردازد. در این بخش‌ها، عکاسان با توجه به یکی از رنگ‌های طبیعت، نماهایی از آن رنگ را برای ما به تصویر می‌کشند. در این بخش از «فوکوس»، تعدادی از تصاویر یکی از بخش‌های Life In Color که در آن به ترکیب رنگ‌ها در کنار هم توجه شده، به شما تقدیم می‌گردد. با گجت نيوز همراه باشید.

رنگ‌ها همه‌جا هستند. اما وقتی همه رنگ‌ها، یک‌جا دیده شوند، با رنگین‌کمان روبرو خواهیم شد. رنگ و مکان مهم نیست، زندگی سرشار از رنگ است!

ایران: بانویی در حال عبادت در مسجد وکیل. مسجد وکیل که در قرن هجده میلادی ساخته شده است، یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی شیراز محسوب می‌شود.

عکس از Roberto Cattani

 

ایالات متحده: گل‌های وحشی در دستان باد. وزش باد در میان گل‌‌های وحشی سواحل اقیانوس آرام در کوهپایه‌های کالیفرنیا، این تصویر امپرسیونیستی را در مقابل چشمان ما خلق کرده است.

عکس از Frans Lanting

 

سنگاپور: درخشش نور سبز در میان کانتینرهای رنگی در اسکله‌، این صحنه را پدید آورده است. سنگاپور، در جنوب‌شرق آسیا، یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا محسوب می‌شود.

عکس از Justin Guariglia

 

تابش نور‌های رنگی از میان تاب بزرگ پارک محبوب شهر.

عکس از Marie Marthe Gagnon

 

نیوزلند: غواصان و شناگران سواحل نیوزلند، گاهی اوقات توسط گونه‌های نادری از ماهیان مانند Wrasse مورد حمله قرار می‌گیرند. نیوزلند، به خاطر تلاش‌های مستمر خود در حفاظت از اقیانوس و ساکنان، آن بارها مورد تحسین مجامع بین‌المللی قرار گرفته است.

عکس از Brian Skerry

 

آلاسکا: دو رنگین‌کمان در یک آسمان. این تصویر از فراز پارک ایالتی آلاسکا که بستری چوب‌مانند دارد، گرفته شده است. این دو رنگین‌کمان، بر اثر تجزیه نور به کمک قطرات آب معلق در ارتفاعات اتمسفر ایجاد شده‌اند.

عکس از Michael Melford

 

تصویر بزرگ شده از کریستال شکر، که در زوایه‌های مختلف، طیف‌های رنگی متفاوتی را از خود عبور می‌دهد. برای ساخت این اثر، عکاس ابتدا شکر را در آب حل نموده و سپس محلول را بر روی اسلایدهای میکروسکوپی تا ایجاد کریستال‌های کوچک تبخیر کرده است.

عکس از Victor Boswell

 

ترکیه: سیب‌ها، انارها و گریپ‌فورت‌ها در کنار‌ هم در فروشگاهی در منطقه گالاتا، استانبول

عکس از Pete Ryan

 

ایتالیا: ساختمان‌های رنگارنگ روستای بورانو کنار هم  و در یک خط چیده شده‌اند. ماهیگران روستای بورانو، به کمک قایق‌های کوچک خود به ونیز، همسایه معروف خود رفت‌و‌آمد می‌کنند.

عکس از Jim Richardson

 

هند: تصویری از فستیوال مقدس هندو‌ها که شامل پاشیدن پودرهای رنگی به دیگران است. جشنواره رنگ‌ها، در آغاز سال نو هندی، برگزار می‌شود.
پیشتر در بخشی به نام «شاتر: فستیوال رنگ‌ها» به طور مفصل به این جشنواره سنتی پرداخته شده بود.

عکس از Ratan Sonal

 

ایالات متحده: رنگین‌کمانی که پوستیژهای مختلف در پشت پنجره فروشگاهی در نیویورک، در انتظار مشتریانی هستند که می‌خواهند در جشن هالووین چهره‌ای متفاوت از خود بسازند.

عکس از Greg Dale

 

قورباغه درختی با چشمانی سرخ‌رنگ و دست و پاهایی نارنجی، به شکارچیان هشدار می‌دهد که بهتر است فاصله خود را حفظ کنند. البته این تاکتیک یک بلوف است و علیرغم داشتن استیل خطرناک، قورباغه درختی جنگل‌های بارانی سمی نیست.

عکس از Angi Nelson

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «فوکوس» با ما درمیان بگذارید.

منبع : nationalgeographic

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*