عجیب ترین فناوری های سال 2019

با عجیب ترین فناوری های سال 2019 آشنا شوید

در سال 2019 شرکت‌های حوزه فناوری جدیدترین تولیدات خود را معرفی کرده بودند که در میان آن‌ها اختراعات عجیبی نیز دیده می‌شود. از این رو در این مقاله عجیب ترین فناوری های سال 2019 را بررسی می‌کنیم.

همه ساله شرکت‌های حوزه فناوری اختراعات جدیدی را معرفی می‌کنند که هر یک در عین کاربردی بودن،‌ برای بسیاری از مردم عجیب به نظر می‌رسند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله تعدادی از عجیب ترین فناوری های سال 2019 را بررسی کنیم.

عجیب ترین فناوری های سال 2019

گلدانی که گوشی موبایل را شارژ می‌کند

عجیب ترین فناوری های سال 2019

یکی از عجیب ترین فناوری های سال 2019 این شارژر جالب است. امروزه بسیاری از کاربران از شارژر بی‌سیم استقبال می‌کنند و میزان استفاده از آن‌ها نیز در حال افزایش است. به همین دلیل شرکت لکسون (Lexon) وسیله جدیدی را برای شارژ بی سیم گوشی های موبایل طراحی کرده است. این شارژر که با نام اوبلیو (Oblio) معرفی شده است، در نگاه اولیه همانند یک گلدان یا ظرف مربا به نظر می‌رسد، اما این وسیله جالب می‌تواند گوشیتان را به صورت بی سیم شارژ کند.

کاربران می‌توانند گوشی موبایل خود را در این وسیله گلدان مانند قرار دهند تا به صورت بی سیم شارژ شود. البته اوبلیو می‌تواند با استفاده از نور ماوراءبنفش تمامی باکتری‌ها و میکروب‌های روی گوشی را از بین ببرد. بر اساس ادعای شرکت لکسون، این دستگاه می‌تواند ظرف مدت 3 دقیقه تمامی باکتری‌ها و میکروب‌های روی گوشی موبایل را نابود کند.

رباتی که با گوشی موبایل هدایت می‌شود

عجیب ترین فناوری های سال 2019

در سراسر جهان بسیاری از مردم به عرصه رباتیک و ساخت ربات علاقه‌مندند و شرکت شیائومی (Xiaomi) نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است. این شرکت چینی رباتی را معرفی کرده است که کاربر می‌تواند به راحتی آن را بسازد. شیائومی این ربات کوچک را به گونه‌ای طراحی کرده است تا تمامی کاربران بتوانند آن را در زمان کوتاهی ساخته و با گوشی خود آن را کنترل کنند. ربات شیائومی در طرح‌ها و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. در واقع اجزای این ربات همانند لگو بوده و کاربر می‌تواند به آسانی آن را تکمیل کند. کاربران همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ویژه‌ای، این ربات را از راه دور کنترل کنند.

ابداع هوش مصنوعی برای بهتر مسواک زدن

عجیب ترین فناوری های سال 2019

امروزه بسیاری از والدین در خصوص مسواک زدن فرزندانشان با مشکل مواجه هستند. در همین رابطه مخترعان توانستند محصولی به نام جینیوس ایکس (Genius X) بسازند. این وسیله می‌تواند مشکل والدین را به آسانی برطرف کند. در واقع شرکت اورال-بی (Oral- B) توانسته است یک الگوریتم هوش مصنوعی ایجاد کند. این هوش مصنوعی نحوه مسواک زدن کاربر را تحلیل کرده در خصوص آن بازخوردی را ارائه می‌دهد. این الگوریتم همواره روش صحیح مسواک زدن را همانند والدین به فرزندان گوشزد می‌کند تا نحوه مسواک زدن آن‌ها اصلاح شود.

هنگامی که کاربران برای مسواک زدن از جینیوس ایکس استفاده می‌کنند، این هوش مصنوعی عوامل مختلفی چون زمان و شیوه مسواک زدن کاربر را بررسی می‌کند و نتایج آن را از طریق اپلیکیشن به کاربران نشان می‌دهد. البته این مسواک نحوه صحیح مسواک زدن را به کاربر نمی‌آموزد، بلکه نکات و توصیه‌هایی را برای اصلاح روش فعلی کاربر به او نشان می‌دهد. مخترعان با هدف کشف بهترین روش مسواک زدن و کاهش آسیب به دندان‌ها چنین دستگاهی را ابداع کرده‌اند. این محصول با قیمت 230 دلار در بازارهای جهانی عرضه شده است.

دستبندی برای ردیابی حیوانات

عجیب ترین فناوری های سال 2019

مخترعان برای کاربرانی که همواره در خصوص گم شدن حیوانات خانگی خود نگران هستند، وسیله‌ای به نام میکی پت (Myki Pet) را طراحی کرده‌اند که همانند یک دستبند ردیاب بوده و با استفاده از فناوری‌های GPS و وای فای می‌تواند حیوانات خانگی را ردیابی کند. کاربران می‌توانند پس از خرید دستگاه میکی پت، یک سیم کارت در آن قرار دهند تا محل دقیق حیوانات خانگی خود را پیدا کنند. این دستبند می‌تواند مسیر، توقف‌گاه‌ها و مسافت طی شده حیوان مورد نظر را به کاربران نشان دهد.

این سیستم نسبت به سایر ردیاب‌های مخصوص حیوانات کوچک‌تر، ظریف‌تر و زیبا‌تر است که به همین دلیل برای حیوانات اذیت‌کننده نخواهد بود. دستبند میکی‌پت به دلیل برخورداری از سیم کارت، می‌تواند اطلاعات مکانی حیوانات خانگی را به کاربر ارسال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*