ام جی آر ایکس 5

ام جی آر ایکس 5 به بازار ایران عرضه شد + مشخصات، امکانات و قیمت

ام جی آر ایکس 5 (MG RX5) به صورت چراغ خاموش در بازار ایران عرضه شد. شرکت خودروسازی فردا به عنوان تولیدکننده محصولات ام جی در ایران، این خودرو را در نیمه اسفند 97 تاکنون به بازار آزاد عرضه می‌کند. در ادامه مشخصات و قیمت این خودرو را بررسی می‌کنیم.

از سال 1397 شرکت خودروسازی فردا مراحل تولید خودرو ام جی آر ایکس 5 را شروع کرد. در حال حاضر خبرها حاکی از عرضه این خودرو در بازار است و پس از تعطیلات نوروزی به صورت جدی این کراس اوور چینی را در بازار کشور مشاهده خواهیم کرد. گویا شرکت خودروسازی فردا قصد ندارد ام جی RX5 را معرفی کند، بلکه می‌خواهد همانند محصولات بایک بدون هیچ سروصدایی محصولات خود را از طریق بازار آزاد به مشتریان عرضه کند.

در نیمه نخست سال 97 مراحل تولید برخی از محصولات ام جی در کارخانه شرکت خودروسازی فردا واقع در سمنان شروع شد. در واقع گروه سایک-ام جی محصولات خود را در دو خط تولید به بازار عرضه خواهد کرد. پس از مدتی وزیر صنعت از این کارخانه خودروسازی فردا بازدید کرد و در حاشیه آن خط تولید ام جی آر ایکس 5 نیز افتتاح شد. کراس اوور چینی ام جی آر ایکس 5 در دو تیپ فنی و امکاناتی به صورت SKD مونتاژ می‌شود. در روزهای ابتدایی سال 98 در فضای مجازی شاهد آگهی‌های فروش ام جی آر ایکس 5 بوده‌ایم که برخی از منابع خبری از فروش فوری این خودرو از نیمه دوم اسفند 97 خبر داده‌اند.

ام جی آر ایکس 5

قیمت ام جی آر ایکس 5

شرکت خودروسازی فردا ام جی RX5 را در تعداد محدود و با مدل 97 به بازار عرضه کرده است. البته در حال حاضر فقط مدل فول آپشن این خودرو در بازار خرید و فروش می‌شود. بر اساس آخرین آمار، قیمت ام جی آر ایکس 5 فول آپشن دو دیفرانسیل حدود 425 میلیون تومان اعلام شده است، اما در برخی از آگهی‌ها نیز قیمت آن حدود 430 میلیون تومان است. اگر بر اساس تجربه‌های گذشته این موضوع را بررسی کنیم، شرکت خودروسازی فردا این خودرو را با قیمت کمتر از 425 میلیون تومان به دلالان عرضه کرده است و آن‌ها نیز قیمت این کراس اوور چینی را بیش از قیمت 425 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌کنند که عواملی چون میزان تقاضا در افزایش قیمت آن تاثیر زیادی دارد.

ام جی آر ایکس 5

مشخصات ام جی آر ایکس 5

خودروسازی فردا محصول ام جی آر ایکس 5 خود را به یک موتور 2 لیتری توربو GDi مجهز کرده است که می‌تواند قدرتی معادل 217 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه به چرخ‌های جلو و عقب انتقال پیدا می‌کند. همچنین این خودرو از یک سامانه‌ی AWD بهره می‌برد که وظیفه آن توزیع مناسب نیرو میان چهار چرخ خودرو است.

ام جی آر ایکس 5

از امکانات مدل فول آپشن ام جی آر ایکس 5 می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور چند منظوره، کروز کنترل، در صندوق برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم (مشکی و مارون- مشکی یک دست)، آینه حساس به نور، تقسیم نیرو مساوی میان چرخ‌های جلو و عقب، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، کنترل حرکت در سراشیبی، صندلی‌های برقی جلو، سنسور نور و باران، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، دنده پشت فرمان و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

ام جی آر ایکس 5

در طول سال 97 شاهد عرضه خودروهای چینی و غیر چینی زیادی بودیم که به دلیل مشکلات تحریمی نتوانستند حضور موفقی را تجربه کنند. برای مثال خودروهای هاوال H9، سیتروئن C3 و بایک X25 جزو خودروهایی هستند که اگر میزان تیراژ آن‌ها افزایش پیدا می‌کرد، بدون شک می‌توانستند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. در حال حاضر نیز شاهد تیراژ محدود خودرو ام جی آر ایکس 5 هستیم که ممکن است سرنوشت این محصول نیز پس از مدتی به سایر خودروهای چینی نوظهور تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه خبره مگه سر آوردن