سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول

سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول با سازوکاری جدید آغاز به کار کرد

اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول با سازوکاری جدید خبر داد که به کمک آن هر زمانی که بلاهای طبیعی رخ دهد، تمامی مردم با گوشی موبایل خود از آن مطلع می‌شوند.

پس از وقوع سیل در مازندران و گلستان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود نوشت برای امدادرسانی در مواقع بحرانی از مدیران اپراتورها درخواست کردم تا یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی راه‌ندازی کنند تا این نهادها بتوانند به صورت منطقه‌ای و به لحظه از نیاز خدماتی آسیب‌دیدگان آگاهی پیدا کنند.

وزیر ارتباطات پس از دو روز از پیام خود، مجددا در صفحه شخصی خود نوشت سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول راه‌اندازی شده است و هر زمانی که بلاهای طبیعی رخ دهد، تمامی مردم به وسیله گوشی موبایل خود از آن آگاهی پیدا می‌کنند. برخی از کاربران این سوال را پرسیده‌اند که چگونه وزارت ارتباطات و اپراتور همراه اول می‌تواند وقوع بلاهای طبیعی را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، در این رابطه وزیر ارتباطات توضیح داد تمامی هشدارها از سوی ستاد مدیریت بحران صادر می‌شود و اپراتور آن خبرها را به مشترکان ارسال می‌کند.

معرفی سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول

سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول نه پیامک محسوب می‌شود و نه یک نرم افزار است، بلکه آن را یک سرویس CB می‌دانند؛ در واقع از این سرویس برای ارسال گسترده پیام به وسیله ارتباطات سلولی (Cell Broadcast) استفاده می‌شود که با آن می‌توان پیام‌ها را به تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه در یک زمان و مکان مشخص ارسال کرد. از این سرویس به عنوان سرویس پیام کوتاه فراگیر (SMS-CB) نیز نام می‌برند که بر خلاف سرویس پیام کوتاه که به شکل پوینت تو پوینت (P2P) عمل می‌کند،‌ می‌توان آن را از یک مبدا به چندین مبدا (One to many) محدود از لحاظ جغرافیایی ارسال کرد.

سرویس هشدار شرایط بحرانی همراه اول

سیستم‌های پیام کوتاه فراگیر (CBS) در آخرین نسل خود توانایی ارسال به بیش از 500 سلول در کمتر از 10 ثانیه را دارند که میلیون‌ها مشترک را تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به اینکه این سرویس به ترافیک شبکه اپراتورها وابسته نیست، می‌تواند هر زمانی که یک بلای طبیعی رخ می‌دهد و هنگامی که دیتا، پیامک و تماس صوتی با مشکل مواجه شد، به آسانی پیام‌ها را منتشر کند. از این رو سیستم انتشار سلولی (Cell Broadcast) این توانایی را دارد تا یک پیام را در محدوده‌ای به کوچکی یک سلول رادیویی و به بزرگی یک کشور منتشر کند. آن دسته از گوشی های موبایل که CB-Channel آن‌ها فعال باشد، قابلیت دریافت پیام را دارند. این پیام‌ها سریع بوده و یک پیام زنده به میلیون‌ها گوشی در یک ثانیه ارسال می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قطعا کاربردیه که ساختن وگرنه نمیساختن