شیائومی بلک شارک 2

بررسی اولیه شیائومی بلک شارک 2 ؛ یک گوشی گیمینگ عالی

به بهانه‌ی معرفی دومین نسل گوشی گیمینگ شیائومی٬ در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه شیائومی بلک شارک 2 (Xiaomi Black Shark 2) همراه با مشخصات فنی٬ قابلیت‌ها و قیمت آن بپردازیم.

هفته‌ی گذشته یک گوشی گیمینگ عالی به نام شیائومی بلک شارک 2 معرفی شد. این گوشی یکی از معروف‌ترن گوشی های گیمینگ ساخته شده بود که نسخه اصلی و نسخه Helo آن موفق شدند محبوبیت خوبی را نزد گیمرهای دنیای موبایلی کسب کنند. از آنجایی که بازی‌های موبایلی در حال محبوب شدن هستند٬ تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تحقیق و بررسی زیادی را روی گوشی‌های متمرکز بر بازی‌ها انجام می‌دهند. حالا ما در این مقاله قصد داریم به بررسی اولیه شیائومی بلک شارک 2 ٬ دومین نسل این گوشی جذاب بپردازیم.

بررسی اولیه شیائومی بلک شارک 2

برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند٬ شیائومی بلک شارک 2 به یک نمایشگر ناچ مجهز نیست که می‌تواند روی نسبت ابعاد صفحه به بدنه تاثیرگذار باشد. به همین خاطر حاشیه‌هایی در بالا و پایین نمایشگر دیده می‌شود. دو حاشیه‌ی باریک نیز در دو سمت چپ و راست نمایشگر وجود دارد. گرچه بلک شارک 2 یک نمایشگر ناچ را به خدمت نگرفته است٬ اما طراحی آن زیباست و من به آن علاقه‌مندم. دو اسپیکر نیز در بالا و پایین نمایشگر تعبیه شده است.

شیائومی بلک شارک 2

قاب پشتی بلک شارک 2 از جنس شیشه و فلز است. بافت آن زیباست و کاملا مسطح نخواهد بود. اگر بلک شارک Helo را در دست گرفته باشید٬ باید با این بافت آشنا باشید. دو دوربین نیز در سمت چپ بالای قاب قرار دارد که شامل دو سنسور 48 + 13 مگاپیکسلی و یک فلاش در زیر این ماژول است. لوگو “S” را نیز می‌توان در قاب پشتی یافت. این لوگو جذاب و چشم‌نواز است. اما در جلو٬ یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد.

شیائومی بلک شارک 2 از دو لایه‌ی نوری رنگی در دو سمت خود استفاده می‌کند که وقتی گوشی شارژ می‌شود٬ یک پیام دریافت می‌کنید یا در یک بازی پیروز می‌شوید٬ روشن خواهند شد. شما می‌توانید با فعال کردن دکمه‌ی SHARK به حالت بازی بروید. این دکمه زیر کلید پاور در سمت راست گوشی قرار دارد٬ در حالی که کلید ولوم صدا را نیز می‌توان در سمت چپ یافت. خشاب سیم کارت و درگاه USB Type-C نیز در پایین قاب حضور دارند. این گوشی فاقد جک 3.5 میلی‌متر هدفون است٬ اما در اینجا یک آداپتور Type-C نیز وجود دارد که در جعبه‌ی گوشی قرار دارد.

شیائومی بلک شارک 2

در واقع طراحی شیائومی بلک شارک 2 به قدری جذاب است که آن را شبیه به یک کنسول بازی می‌کند. اگر به اجرای بازی‌های موبایلی علاقه‌مندید٬‌ دومین نسل گوشی گیمینگ شیائومی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اسنپدراگون 855 قلب تپنده‌ی این گوشی است و یک نمایشگر 6.39 اینچی AMOLED با وضوح 1080 در 2340 پیکسل٬ نسبت ابعاد 19.5:9 و تراکم پیکسلی 403ppi در قاب جلویی آن دیده می‌شود. یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تامین انرژی این گوشی را بر عهده دارد که با سرعت 27 وات شارژ می‌شود که شما را برای ادامه‌ی بازی‌تان خیلی منتظر نمی‌گذارد.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی این دیوایس از دیافراگم f/1.75 و دوربین 12 مگاپیکسلی آن ارائه کننده‌ی دیافراگم f/2.2 است. دوربین سلفی آن نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی است که دیافراگم f/2.2 را ارائه می‌کند.

در انتها لازم به ذکر است که قیمت نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی آن 549 دلار٬ رم 8 + حافظه 128 گیگابایتی آن 599 دلار٬ رم 8 + حافظه 256 گیگابایتی آن 649 دلار و همچنین رم 12 + حافظه 256 گیگابایتی آن نیز 849 دلار خواهد بود.

گالری تصاویر شیائومی بلک شارک 2