درآمد سالیانه هواوی

درآمد سالیانه هواوی برای نخستین بار از 100 میلیارد دلار عبور کرد

یک گزارش منتشر شده که نشان می‌دهد با وجود تحریم از سوی آمریکا٬ درآمد سالیانه هواوی برای نخستین بار از مرز 100 میلیارد دلار عبور کرده است.

روز جمعه شرکت هواوی٬ آمار مالی سال 2018 خود را اعلام کرد که به افزایش چشمگیر 19.5 درصدی درآمد سالیانه هواوی نسبت به سال 2017 اشاره دارد. سودآوری حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نیز نسبت به سال گذشته رشد 25.1 درصدی داشته است. به طور کلی درآمد سالیانه هواوی در سال گذشته میلادی 107.13 میلیارد دلار بوده است. این نخستین باریست که درآمد هواوی طی یک سال از صد میلیارد دلار می‌گذرد.

به طور کلی سودآوری هواوی نسبت به سال 2017 بهبود پیدا کرده است. این گزارش می‌گوید سود خالص هواوی برای سال 2018 حدود 8.8 میلیارد دلار بوده٬ در حالی که سال 2017 نسبت به سال گذشته‌ی آن افزایش تنها 0.4 درصدی را تجربه کرده بود. بدین ترتیب 2018 را از هر لحاظ می‌توان یک سال عالی برای هواوی دانست.

درآمد سالیانه هواوی با وجود تحریم آمریکا رکورد زد

با وجود موفقیت حاصل شده٬ این شرکت به خاطر نگرانی‌هایی که در مورد دولت چین وجود دارد٬ تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. بسیاری از نهاد‌های دولتی در سراسر جهان (به خصوص ایالات متحده) استفاده از زیرساخت‌های شبکه و داده‌ای هواوی را ممنوع کرده‌اند. این چیزیست که هواوی مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. ماه گذشته این کمپانی میزبان یک رویداد عمومی بود که در آن اعلام کرد از ایالات متحده به خاطر ممنوع کردن استفاده از فناوری‌های هواوی و آسیب رساندن به اعتبار آن‌ها٬ در حالی که هنوز ثابت نشده هواوی یک تهدید امنیتی است٬ شکایت کرده است.

هواوی سال 2016 اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2021 میلادی به شماره‌ی یک سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. هواوی در فروش و سهم بازار تا ماه جولای 2018 در جایگاه دوم قرار داشت که سامسونگ در بالای آن و اپل نیز به دنبال آن بود. با این روند ما شکی نداریم که هواوی می‌تواند تا چند سال دیگر به بهترین گوشی‌ساز جهان تبدیل شود و آشفتگی سیاسی به وجود آمده نیز نمی‌تواند مانع از رسیدن آن‌ها به هدفشان شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. جالبه عقل عموم مردم به حدی نرسیده که اشغال نخرن به جای این یک ایفون بگیرن و چندین سال لذت ببرن