برند اسمارت

برند اسمارت به زودی نابود خواهد شد

برند اسمارت که در حوزه ساخت خودروهای کوچک شهری تخصص دارد به زودی نابود خواهد شد؛ چراکه این روزها بسیاری از مشتریان به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور علاقه دارند و کسی به خرید خودروهای کوچک شهری ترغیب نمی‌شود.

برند خودروسازی اسمارت در سال 1994 تاسیس شد و از سال 1998 به صورت رسمی فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای کوچک شهری شروع کرد. این برند زیرمجموعه شرکت دایملر محسوب می‌شود. این روزها بسیاری از مشتریان خواهان خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوورهای شهری هستند و همین باعث شده تولید و عرضه خودروهای شهری کوچک برای برند Smart سودی را به همراه نداشته باشد. از این رو بسیاری از رسانه‌ها از پایان فعالیت این شرکت خودروسازی خبر می‌دهند.

چرا برند اسمارت به این وضع دچار شد؟

بر اساس آمار در حال حاضر فروش خودروهای شاسی بلند، کراس اوور و خودروهای پیکاپ به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و متقاضیان به خرید یک خودرو کوچک شهری ترغیب نمی‌شوند. محصولات برند اسمارت علاوه بر اینکه دارای ابعاد کوچک، عملکردی محدود و مخصوص محیط‌های شهری هستند،‌ قیمت زیادی دارند که به همین دلیل مشتریان به خرید آن تمایلی ندارند. منابع خبری از وضعیت نامعلوم آینده شرکت خودروسازی Smart خبر می‌دهند و می‌گویند سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی شرکت دایملر نیز قادر به حل مشکلات این شرکت نخواهد بود.

اسمارت

برخی از کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که برند Smart تا 5 سال آینده به صورت کامل نابود خواهد و مسئولان این شرکت قصد دارند تا پایان سال 2019 در خصوص ادامه فعالیت آن تصمیم‌گیری کنند. از سویی دایملر برای توسعه و حفظ این برند سرمایه‌گذاری‌های متعددی را انجام داده است تا محصولات این برند به یک خودرو کوچک شهری کاملا الکتریکی تبدیل شوند. از این رو به زودی روند تولید مدل‌های معمولی این خودرو متوقف خواهد شد و به جای آن مدل‌های الکتریکی تولید می‌شوند. البته این اتفاق زمانی می‌افتد که در تصمیم‌گیری‌های آتی، روند فعالیت اسمارت متوقف نشود.

اسمارت

اخیرا شرکت خودروسازی فرانسوی رنو همکاری خود را مبنی بر توسعه محصولات اسمارت و رنو توینگو متوقف کرده است که این عامل نیز باعث می‌شود شرکت دایملر به طور کامل برند اسمارت را نابود کند. بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی Evercore ISI منتشر کرده است، برند اسمارت به صورت سالانه حدود 500 میلیون هزینه دارد و درآمد آن نیز در سال فقط 700 میلیون یورو است که به دلیل سود اندک آن احتمال تعطیلی این برند بسیار زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*