ناسا

ناسا به ازای 2 ماه در رختخواب ماندن 14 هزار پوند پرداخت می‌کند!

ناسا به همراه سازمان فضایی اروپا در پروژه تحقیقاتی جدید خود قصد دارند به ازای 2 ماه در رختخواب ماندن، به 24 زن و مرد حدود 14 هزار و 177 پوند پرداخت کنند. این پروژه با هدف تاثیرات سفر فضایی بر فضانوردان انجام می‌شود.

ناسا به همراه سازمان فضایی اروپا با هدف تحقیق درباره تاثیر سفر فضایی بر فضانوردان پروژه جدیدی را اجرا خواهد کرد که 24 زن و مرد به صورت داوطلب به مدت 2 می‌بایست در رختخواب بمانند که در ازای این کار به آن‌ها حدود 14 هزار و 177 پوند پرداخت می‌شود. در این طرح آزمایشی 24 زن و مرد در دو گروه مختلف تقسیم خواهند شد و برای بررسی در یک اتاق قرار می‌گیرند. این افراد باید در مدت 2 ماه تمامی کار‌ها از جمله غذا خوردن و توالت رفتن را در حالت خوابیده انجام دهند.

جزئیات پروژه جدید ناسا

این 24 داوطلب باید به شکلی در رختخواب بخوابند که قسمت انتهایی سرشان در زیر خط افق قرار بگیرد و یکی از شانه‌های آن‌ها نیز حتما باید بر روی تشک قرار داشته باشد. محققان در این زمان میزان جاری شدن خون به مغز و تغییراتی که در بدن این داوطلبان ایجاد می‌شود را بررسی می‌کنند. همچنین گروهی روی آن‌ها رژیم‌های غذایی و تمرین‌های فیزیکی مختلفی را آزمایش می‌کنند.

در طول این آزمایش گروهی از پزشکان، روانپزشکان و دانشمندان ناسا برای بررسی وضعیت داوطلبان حضور دارند. همچنین متخصصان تغذیه برای فضانوردان وعده‌های غذایی خاصی را تعیین خواهند کرد. در همین رابطه جنیفر نگو-آن، محقق ارشد این پژوهش در ESA عنوان کرد:

برای انجام ماموریت‌های فضایی می‌بایست تمامی خطرهای احتمالی برای فضانوردان کاهش پیدا کند. از این رو چنین پروژه‌های تحقیقی این توانایی را به ما می‌‌دهد تا آتروفی ماهیچه‌ای ناشی از بی‌وزنی فضانوردان را به صورت دقیق بررسی کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. درود بى کران به سازمان فضایى فوق
    پیشرفته ناسا آمریکا و درود بسیار به رئیس جمهور پرزیدنت دونالد ترامپ عزیز!!!
    🙂
    😉

  2. یک ذره این مطلب قدیمی نیست گجت جون؟