سیستم هشدار شرایط بحرانی

سوءاستفاده ایرانسل از سیستم هشدار شرایط بحرانی برای ارسال پیام های تبلیغاتی

اپراتور ایرانسل از سیستم هشدار شرایط بحرانی سوءاستفاده کرده و از آن برای ارسال پیام های تبلیغاتی استفاده کرده است که این موضوع واکنش وزیر ارتباطات را نیز به دنبال داشت. در ادامه، این موضوع را بررسی می‌کنیم.

اخیرا قرار شد اپراتورهای تلفن همراه از سیستم SMS-CB برای اطلاع‌رسانی به مشترکان در شرایط بحرانی استفاده کنند، اما شواهد حاکی از آن است که ایرانسل از این سیستم سوءاستفاده کرده و پیام های تبلیغاتی خود را با SMS-CB برای مشترکان ارسال می‌کند.

CB یا Cell Broadcast به سیستم انتشار سلولی گفته می‌شود که در آن امکان انتشار یک پیام در محدوده‌ای خاص به کوچکی یک سلول رادیویی یا بزرگی یک کشور وجود دارد. به تازگی قرار شده اپراتورها از این سیستم به عنوان سیستم هشدار شرایط بحرانی استفاده کنند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را در مواقع ضروری مانند بروز سیل، زلزله و مواردی از این دست انجام دهند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از وقوع سیل در کشورمان در تعطیلات نوروزی با انتشار توییتی اعلام کرد:

ستاره مربع‌ها برای خدمت به مردم طراحی شده‌اند نه خالی کردن جیب آن‌ها با بخت‌آزمایی‌ها. از مدیران اپراتورها خواستم یک سرویس ستاره مربع رایگان برای نهادهای امدادی راه‌اندازی کنند تا این نهادها بتوانند به صورت منطقه‌ای و به لحظه از نیاز خدمات آسیب‌دیدگان آگاهی پیدا کنند.

تخلف ایرانسل در زمینه سیستم هشدار شرایط بحرانی

حالا اعلام شده که ایرانسل در اقدامی غیر اخلاقی و غیر قانونی از سیستم هشدار شرایط بحرانی برای ارسال پیام های تبلیغاتی استفاده کرده است. چند کاربر در شبکه های اجتماعی تصویری را منتشر کرده‌اند که بر اساس آن اپراتور ایرانسل از این سیستم سوءاستفاده کرده و پیام تبلیغاتی را برای مشترکان ارسال کرده است. این کاربر در توضیح تصویر منتشر شده نوشت:

قرار بود سیستم SMS-CB برای اطلاع‌رسانی بحران‌ها استفاده شود نه این که اپراتورها برای تبلیغات نیز از آن استفاده کنند. آیا ایرانسل توضیحی دارد؟

کاربر دیگری نیز نوشت:

این که از امکانات مخابراتی ویژه اطلاع‌رسانی در مواقع بحران و هشدار برای تبلیغات استفاده بشه، مصداق کامل سوءاستفاده است. واقعا ایرانسل از این که از این سامانه برای تبلیغ تور مسافرتی استفاده کرده باید شرمنده باشه.

این موضوع واکنش آذری جهرمی را به دنبال داشت و وی در پاسخ به این اعتراضات نوشت شواهد ارائه شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می‌کنیم و هم متوقف.

در ادامه کاربر دیگری خطاب به وزیر ارتباطات نوشت:

جناب وزیر عزیز البته که من کلا مخالف سوءاستفاده هستم به خصوص در زمینه ارزش افزوده و… اما هر پیام کلاس صفری cb نیست. پیام‌های کلاس صفر یا Flash Message خاصیتشون نمایش بدون سیو شدن هست. cb از نوع کلاس صفر هست اما در واقع نحوه ارسالش متفاوته و گوشی‌ها معمولا alert خاصی دارن براشون.

آذری جهرمی باز هم به این پیام واکنش نشان داد و در پاسخ نوشت:

اتفاقا تخلف همینجاست. کلاه شرعی، وقتی ارسال پیامک تبلیغاتی روالمند شده و بدون اجازه کاربر امکان‌پذیر نیست، استفاده از پیام‌های کلاس صفر برای تبلیغات یعنی دور زدن مقررات.

حال باید دید شرکت ایرانسل چه توضیحی برای این اقدام دارد و چگونه می‌خواهد این تخلف آشکار خود را توجیه کند.

سیستم هشدار شرایط بحرانی سیستم هشدار شرایط بحرانی سیستم هشدار شرایط بحرانی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ملت نسیت که لامصب بتل رویاله😐😑