دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی

دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور، ترفند جدید گوگل برای بهبود شیوه انتشار آپدیت سیستم عامل

امکان دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور قابلیت جدیدی است بر اساس اخبار جدید، گوگل در دست توسعه دارد. به این ترتیب، به‌روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارهای پلتفرم اندروید هر دو از یکجا صورت می‌گیرند.

برخی گوشی‌سازان، در انتشار آپدیت سیستم عامل اندروید 9 پای بسیار موفق عمل کردند، به طوری که این به‌روزرسانی زودتر از همیشه، برای تعداد بیشتری از گوشی های هوشمند و تبلت‌های آن‌ها منتشر شد. با این حال، هنوز روال انتشار آپدیت سیستم عامل برای دستگاه‌های اندرویدی، با حالت ایده‌آل و شبیه به روال انتشار به‌روزرسانی سیستم عامل برای دستگاه‌های آی او اسی، فاصله بسیار زیادی دارد.

اگرچه فعالیت برخی گوشی‌سازان برای انتشار آپدیت اندروید 9 پای در مقایسه با قبل مناسب بود، اما گوگل در نهایت، از نحوه انتشار این سیستم عامل برای دستگاه‌های اندرویدی توسط شرکت‌های همکار خود ابراز تاسف کرد. این موضوع سبب شد گوگل، انتشار ماهیانه آمار نحوه توزیع سیستم‌ عامل‌های پلتفرم اندروید را متوقف کند.

دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی

قابلیت دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور

قرار بودن پروژه Project Treble، که به همراه اندروید 8 اوریو عرضه شد، به فرآیند توسعه و انتشار آپدیت سیستم عامل برای دستگاه‌های اندرویدی سرعت بدهد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

خوشبختانه همچنان خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. احتمالا یک تغییر کوچک در پلتفرم اندروید، به زودی گوشی‌سازان را قادر خواهد کرد تا آپدیت‌های سیستم عامل را از طریق یک کانال بازنویسی شده، خیلی سریع‌تر در اختیار کاربران قرار بدهند. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود به وسیله دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور به جای رفتن به منوی آپدیت‌ها در اپلیکیشن تنظیمات، راحت‌تر به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت کنند.

این ادعا توسط وب سایت 9To5Google و بر اساس کدهای منبع ورژن جدید گوگل پلی استور مطرح شده است. حتی با واقعی تصور کردن این گزارش، ممکن است گوگل در نهایت پروژه فراهم کردن امکان دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور را نیز همانند بی‌شمار پروژه نرم افزاری و سخت افزاری دیگر، در نطفه خفه کند.

فراهم شدن قابلیت دانلود آپدیت اندروید از گوگل پلی استور، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در حال حاضر، تنها امکان به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها از طریق این فروشگاه وجود دارد و دریافت آپدیت سیستم عامل، منوط به طی کردن مراحل پیچیده دیگری است. اما به لطف قابلیت جدید، حتی بستر نرم افزاری را نیز می‌توان از طریق گوگل پلی به‌روزرسانی کرد. این پروژه نیازمند همکاری نزدیک گوگل با گوشی‌سازان بوده در صورت پیاده‌سازی، مطمئنا تا مدت‌ها منحصر به محصولات چند شرکت خاص خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*