گوشی

چند سال از عمر گوشی شما می‌گذرد؟ (نظرسنجی)

شرایط فعلی ایران به گونه ای شده که دیگر تعویض یا خرید گوشی موبایل جدید برای طیف وسیعی از مردم سخت، یا غیر ممکن شده است. با این تفاسیر، در این نظر سنجی از شما پرسیده ایم، چند سال از عمر گوشی شما می‌گذرد و چه زمانی آن را خریداری کرده‌اید؟

ما طرفدار دنیای تکنولوژی هستیم، به همین دلیل اخبار مربوط به این حوزه را به صورت مستمر دنبال کرده و از شنیدن خبر دستاوردی جدید در این زمینه، خوشحال می‌شویم. معرفی هر گجت جدید، برای کاربران جذاب است، مخصوصا اگر یگ گوشی هوشمند تازه وارد باشد. شاید اگر بحث هزینه مطرح نبود، دوست داشتیم با توجه به گره خوردن زندگی‌مان با گوشی های هوشمند، هر ماه یا شاید طی بازه‌های زمانی کوتاه‌تر از 30 روز، آن را عوض می‌کردیم!

گوشی

اما چند سالی است قیمت جهانی محصولات مخصوصا بالارده شدیدا افزایش پیدا کرده است. در سال 2017 و بعد از رونمایی آیفون ایکس با قیمت هزار دلار، سر و صدای زیادی به پا شد، اما امروز، محدوده قیمت پرچمداران همین میزان است. از طرفی تغییرات اساسی، که کاربر را به خرید مدلی دیگر به عنوان جایگزین گوشی هوشمند کنونیش ترغیب کند، تنها در محصولات پرچمدار رخ می‌دهد. به همین دلیل کاربران سراسر دنیا با چالش نگه داشتن گوشی هوشمند برای مدت زمانی طولانی‌تر در مقایسه با قبل، رو به رو شده‌اند؛ محصولات میان‌رده، ارزش جایگزین شدن با یکدیگر را ندارند، چرا که اغلب قابلیت‌های مشابهی در اختیارمان قرار می‌دهند.

اما این مشکل در کشورمان به واسطه افزایش قیمت ارزهای خارجی و به دنبال آن، کاهش ارزش پول ملی، شرایط را برای ما ایرانی ها به مراتب بسیار سخت تر از سایر کشورهای جهان کرده است. همانند کاربران سراسر دنیا، مردم کشورمان نیز با مراجعه به بازار موبایل، با پرچمداران هزار دلاری رو به رو می‌شوند. از طرفی این قیمت را باید ضربدر قیمت فضایی کنونی دلار کرد. به همین دلیل برای خرید یک پرچمدار، باید بیشتر از 10 میلیون تومان پول در اختیار داشته باشید. حتی قاتلان پرچمدار شرکت‌های چینی همچون وان پلاس 6 تی و شیائومی می 9 نیز حداقل 7 الی 8 میلیون تومان قیمت دارند! با توجه به این موضوع، کاربران زیادی قدرت خریدشان را از دست داده‌اند.

حتی می‌توان از دل گجت نیوز نیز مثالی آورد! نویسنده نظرسنجی، از نزدیک به 5 سال قبل، طی بازه‌های زمانی حداکثر 6 ماهه گوشی هوشمندش را با مدلی جدیدتر جایگزین می‌کرد، اما اکنون، گوشی پرچمدار ساخت سال 2015 خود را برای نزدیک به 2 سال در اختیار داشته و تصمیمی برای عوض کردن آن تا زمانی از کار افتادنش، ندارد!

با شرکت در نظرسنجی زیر، عمر تلفن همراه خود را مشخص کنید. همچنین می‌توانید درباره گوشی هوشمند مورد علاقه کنونی‌تان، که در پی خرید آن هستید، در بخش نظرات با دیگر کاربران به گفتگو بپردازید. با ذکر دلایل کاهش یا شاید افزایش علاقه‌تان به تعویض گوشی در مقایسه با قبل می‌توانید دیگر کاربران را به همراهی یا مخالفت با خود دعوت کنید.

چند سال از عمر گوشی موبایل شما می‌گذرد؟