کانسپت مرسدس بنز GLB

با کانسپت مرسدس بنز GLB آشنا شوید؛ یک کراس اوور 7 نفره جمع‌وجور

کانسپت مرسدس بنز Mercedes Concept GLB) GLB) جدیدترین کراس اوور این خودروساز آلمانی است که پیش از شروع نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 معرفی شد. در ادامه مشخصات و امکانات این کراس اوور جذاب را بررسی می‌کنیم.

نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 برگزار می‌شود و شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز کانسپت کراس اوور GLB را معرفی کرده است. این کانسپت پیش‌نمایشی از کراس اوور جدید مرسدس بنز محسوب می‌شود که از مدل GLA بزرگ‌تر بوده و کارایی بیشتری دارد. این خودرو دارای استایلی به شکل جعبه است و ظاهر خشن آن جذاب به نظر می‌رسد.

کانسپت مرسدس بنز GLB

بررسی کانسپت مرسدس بنز GLB

کانسپت مرسدس بنز GLB از ویژگی‌های ظاهری چون رینگ‌های 17 اینچی دو رنگ با لاستیک‌های آفرود، چراغ‌های LED بالای شیشه جلو، ریل‌های بزرگ روی سقف و روکش‌های پلاستیکی بدنه بهره می‌برد. هرچند این ویژگی‌های مخصوص مدل کانسپت است و شرکت مرسدس بنز برای مدل تولیدی این ویژگی‌ها را حذف خواهد کرد.

کانسپت مرسدس بنز GLB

کابین کانسپت مرسدس بنز GLB از همان امکانات محصولات A کلاس، B کلاس و CLA برخوردار است. در کابین شاهد نمایشگرهای دوقلو مشهور مرسدس هستیم که برای سرنشینان سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX مرسدس را نمایش می‌دهند. با توجه به کانسپت بودن این خودرو تمامی سطوح کابین از چرم ناپای قهوه‌ای رنگ منحصر‌به‌فردی بهره می‌برند. روی بخش‌های دریچه‌های تهویه، روی داشبورد و کنسول مرکزی از تریم و نورپردازی نارنجی‌رنگ استفاده شده است.

کانسپت مرسدس بنز GLB

کانسپت مرسدس بنز GLB حدود 4.63 متر طول، 1.89 متر عرض و 1.90 متر ارتفاع دارد. با توجه به اینکه فاصله محوری آن حدود 2.83 متر است، کمی کشیده‌تر بوده و فضای مناسبی را برای طراحان ایجاد کرده است تا بتوانند سه ردیف صندلی در این خودرو نصب کنند. این کراس اوور دارای ظرفیت 7 نفر بوده که حتی صندلی‌های ردیف سوم برای دو بزرگسال با قد متوسط نیز مناسب است.

کانسپت مرسدس بنز GLB

مالکان این خودرو اگر به صندلی‌های ردیف سوم احتیاجی ندارند می‌توانند فضای صندوق بار را با خواباندن این صندلی‌ها افزایش دهند. صندلی‌های ردیف دوم حدود 14 سانتی‌متر به جلو و 5 سانتی متر به عقب می‌تواند جابه‌جا شود که همین ویژگی‌ها برای سرنشین سوم فضا بیشتری را فراهم می‌کند که حتی با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و عقب کشاندن صندلی‌های ردیف دوم می‌توان فضای بیشتری را به وجود آورد.

کانسپت مرسدس بنز GLB

Britta Seeger، عضو هیئت‌مدیره دایملر در خصوص کانسپت مرسدس بنز GLB عنوان کرد هدف ما ساخت کراس اووری میان مدل‌های GLA و GLC بود که نتیجه این تصمیم‌گیری ساخت کانسپت GLB را به دنبال داشت. این کراس اوور کاربردی فضای مناسبی را برای خانواده‌های هفت‌نفره به همراه دارد. به زودی این کانسپت به مرحله تولید می‌رسد و به احتمال زیاد در تابستان سال جاری میلادی در بازار عرضه می‌شود.

تصاویر کانسپت مرسدس بنز GLB