سازنده بیت کوین

هویت سازنده بیت کوین توسط جان مک‌ آفی افشا می‌شود

جان مک آفی، بنیان‌گذار شرکت امنیتی مک آفی مدعی است می‌تواند هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، سازنده بیت‌ کوین را افشا کند. وی در حال حاضر به دلیل مشکلات قانونی قادر به انتشار این اطلاعات نیست، اما به زودی هویت ناکاموتو را افشا خواهد کرد.

جان مک آفی (John McAfee)، برنامه‌نویس کامپیوتر و پدیدآورنده شرکت امنیتی مک آفی است که اخیرا نام او را به دلیل مشکلات قانونی در بسیاری از رسانه‌های خبری شنیده‌ایم. وی مدعی است مدتی قبل با ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، سازنده بیت کوین (ارز دیجیتالی) گفتگویی را انجام داده و به همین دلیل تصمیم دارد هویت وی را برای عموم افشا کند. البته مدتی قبل مک آفی با مجله بلومبرگ مصاحبه‌ای را انجام داد و مقرر شده بود تا در خصوص سازنده بیت کوین اطلاعاتی را منتشر کند، اما وی از تصمیم خود صرف نظر کرد. گفتنی است جان مک آفی در روز سه شنبه گذشته در صفحه شخصی توییتری خود نوشت فاش کردن چنین اطلاعاتی به مبارزه‌ها و درخواست‌هایی مبنی بر استرداد وی به کشور آمریکا آسیب می‌رساند.

چند سالی است که ناشناخته بودن هویت ساتوشی ناکاموتو مورد بحث فعالان این حوزه قرار می‌گیرد؛ زیرا تاکنون مشخص نشده است این نام به فرد خاصی تعلق دارد یا گروهی از سازندگان بیت کوین آن را برای خود برگزیده‌اند. برخی از رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر مرگ ساتوشی ناکاموتو را منتشر کرده بودند که تاکنون این خبر تایید یا رد نشده بود، اما اخیرا مک آفی مدعی شده که سازنده بیت کوین در قید حیات بوده و حتی در آمریکا زندگی می‌کند. مک آفی می‌گوید خالق بیت کوین از تلاش‌های من برای افشا شدن هویتش خوشحال نیست.

سازنده بیت کوین

جان مک آفی

تاخیر در افشای هویت سازنده بیت‌ کوین

جان مک آفی می‌گوید بیشتر عمر خود را برای پیدا کردن هکرها اختصاص داده است و برای یافتن و پیگیری سازنده بیت کوین گزینه مناسبی محسوب می‌شود. وی بر این باور است که مردم توانایی‌های وی در زمینه فناوری را فراموش کرده‌اند و نمی‌دانند که وی جزو بهترین‌های حوزه خود به شمار می‌رود. با توجه به تعویق افتادن زمان افشای اطلاعات مک آفی، وکیل وی نامه‌ای را در این خصوص منتشر کرده است. وکیل مک آفی بر این باور است که پس از افشای هویت سازنده بیت کوین پرونده‌های قضایی فعلی مک آفی با مشکل مواجه خواهد شد و حتی ممکن است شکایت‌های جدیدی مطرح شود. به همین دلیل در شرایط فعلی جان مک آفی قادر به پذیرفتن چنین خطری نخواهد بود و زمان انتشار این اطلاعات را به آینده موکول کرده است.

سازنده بیت کوین

جان مک آفی را بشناسید

شرکت McAfee Associates در سال 1987 توسط جان مک آفی تاسیس شد. البته در این مدت مالکیت این شرکت با تغییراتی نیز همراه بوده است و سرگذشت این شرکت به گروه امنیتی اینتل مرتبط است که می‌توان آن را زیرمجموعه جدا شده از اینتل دانست. هم‌اکنون اینتل 49 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و 51 درصد دیگر نیز متعلق به دو شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ است. نام شرکت McAfee Associates سرانجام در سال 2017 و پس از گذشت 32 سال به McAfee LLC تغییر یافت. البته در سال 1994 مک آفی از سمت خود برکنار شد و مدتی نیز به عنوان مظنون به قتل در بلیز تحت پیگرد قانونی قرار داشت. وی مدتی است در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهد و سعی دارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز کاندید شود.

قیمت بیت کوین تحت فشار است

بر اساس ادعای مک آفی ایده ساخت بیت کوین در سال 2008 از سوی ناکاموتو مطرح شده است و وی توانست با کمک گروهی در همان سال این طرح را به مرحله اجرا برساند. بسیاری از فعالان بر این باورند اگر ساتوشی ناکاموتو همچنان در قید حیات باشد، به کمک وی می‌توانیم شاهد تحت تاثیر قرار گرفتن بازار بیت کوین باشیم. مقدار زیادی از ارز مجازی توسط سازنده بیت کوین به همراه گروه خود و سایر سازندگان نگهداری می‌شود که برخی مقدار آن را حدود 1 میلیون بیت کوین اعلام می‌کنند که ارزش آن برابر با 5.6 میلیارد دلار خواهد بود. اما شایعه مرگ ناکاموتو از آنجایی مطرح شده است که این مقدار از بیت کوین به مدت 10 سال جابه‌جا نشده است.

اگر گفته‌های مک آفی مبنی بر زنده بودن ناکاموتو حقیقت داشته باشد، می‌توان پس از عرضه سکه‌های وی به بازار بیت کوین شاهد دگرگونی این بازار باشیم. چنین حجمی از بیت کوین می‌تواند بر روی قیمت آن نیز تاثیر مستقیم بگذارد؛ برای مثال موسسه ژاپنی تبادل‌کننده بیت کوین به نام Mt. Gox که در سال 2010 راه‌اندازی شد در زمان اوج خود قادر بود 70 درصد از تراکنش‌های بیت کوین را انجام دهد، اما این شرکت پس از مدتی با ورشکستگی مواجه شد و فعالیت آن به پایان رسید. این شرکت دارای حدود 850 هزار بیت کوین بود که با فروش آن به بازار باعث شد قیمت این ارز به شدت کاهش پیدا کند. چنین اتفاقی با عرضه سکه‌های ناکاموتو ممکن است مجددا رخ دهد.

سازنده بیت کوین

مجله نیوزویک به اشتباه در سال 2014 ناکاموتو را یک فیزیک‌دان ساکن کالیفرنیا معرفی کرد

هویت‌های احتمالی سازنده بیت کوین

طی سال‌های گذشته در خصوص هویت ناکاموتو شایعه‌های زیادی مطرح شده است که پس از مدتی نیز رد شده‌اند. دو روزنامه نیویورک تایمز و نیویورکر برای پیدا کردن هویت اصلی ناکاموتو تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند؛ برای مثال مجله نیوزویک در سال 2014 ناکاموتو را یک فیزیک‌دان ساکن کالیفرنیا معرفی کرد، اما چنین ادعایی توسط آن فرد تکذیب شد. همچنین در سال 2016 فردی به نام کریگ رایت (Craig Wright)، یک دانشمند رایانه و تاجر استرالیایی ادعا کرد که سازنده بیت کوین است که چنین ادعایی نیز به اثبات نرسید و مک آفی نیز می‌گوید با آن شخصی که گفتگو کرده است، کریگ رایت نبوده و ساتوشی ناکاموتو سازنده بیت کوین است. به هر حال باید منتظر بمانیم تا مک آفی در زمان مناسب هویت واقعی سازنده بیت کوین را افشا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بشه یا نشه چ سودی برای ما داره

  2. با ازن چینی مینی هان شرط میبندم

  3. حرفه مفته خالق این پوله ماسونی عده ای ماسون هستن که چهرشونو هیچ وقط نمیبینید