سیستم عامل بومی

سیستم عامل بومی جایگزین سیستم‌های آمریکایی خواهد شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت سیستم عامل بومی آماده است و می‌تواند جایگزین سیستم‌های آمریکایی شود تا کسب‌وکارهای فعال بر بسترهای خارجی به داخل کشور منتقل شوند.

حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات در خصوص اقدام‌های خصمانه کشورهای خارجی در فضای مجازی اعلام کرد ما اقدام‌های خصمانه شرکت‌های آمریکایی با ایران در حوزه فضای مجازی را تروریسم اقتصادی می‌دانیم و اقدام‌های اپل و گوگل در ارتباط با حذف اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای ایرانی از پلتفرم‌هایشان را محکوم می‌کنیم. وی افزود ما معتقدیم فقط زمانی قادر خواهیم بود با این تروریسم اقتصادی مقابله کنیم که بتوانیم مدیریت این فضا را تغییر دهیم.

سیستم عامل بومی راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات در ادامه افزود در حال حاضر کسب‌وکارهای ایرانی بر روی سیستم عامل‌های آمریکایی فعالیت می‌کنند و تا زمانی که این شرایط حاکم است، باید انتظار هرگونه رفتار و اتفاق مشابه اقدام‌های اپل و گوگل را داشته باشیم، اما در حال حاضر برای مدیریت این فضا موضوع راه‌اندازی سیستم عامل بومی مجددا در دستور کار قرار گرفته است که وزارت ارتباطات با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فناوری اطلاعات ایران این پروژه را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

سیستم عامل بومی

حمید فتاحی بیان کرد پلتفرم سیستم عامل بومی آماده است و می‌بایست این سیستم عامل بومی را با سیستم‌های فعلی آمریکایی جایگزین کنیم تا کسب‌وکارهای آنلاین از سیستم‌های خارجی بر روی بستر داخلی قرار بگیرند. این مقام مسئول افزود در این شرایط زمین بازی در اختیار کسب‌وکارهای ایرانی خواهد بود و می‌توانند آن را مدیریت کنند.

با اینستاگرام چگونه مقابله می‌شود؟

معاون وزیر ارتباطات در خصوص بسته شدن حساب کاربری برخی از فرماندهان سپاه از سوی اینستاگرام عنوان کرد سیاست‌های وزارت ارتباطات در حوزه فضای مجازی و در حوزه اپلیکیشن‌ها و شبکه های اجتماعی پرکاربرد به سیاست‌هایی که از سوی شورای عالی فضای مجازی ابلاغ می‌شود، مرتبط است و به مصوبه‌های این شورا عمل خواهیم کرد. وی افزود در این حوزه وزارت ارتباطات تصمیم‌گیرنده نیست و اقدام مقابل در خصوص رفتارهای اینستاگرام می‌بایست بر اساس ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی انجام شود که تاکنون دستوری در این زمینه ما ابلاغ نشده است. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر برای شبکه اجتماعی اینستاگرام رویکرد سلبی و مسدودسازی در نظر گرفته نشده است.