پتنت جدید اپل ایده‌ی توسعه اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را نشان می‌دهد

اپل جزو معدود گوشی‌سازان بزرگی است که هنوز از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در هیچ کدام یک از محصولاتش استفاده نکرده است. پتنت جدید اپل تلاش این شرکت برای دستیابی به فناوری یاد شده را نشان می‌دهد.

اپل چندی پیش پتنتی با عنوان «روش‌های تصویربرداری بیومتریک از سطوح ورودی» به ثبت رساند. پتنت جدید اپل به یک سیستم تصویربرداری صوتی مربوط می‌شود که قادر است تصاویری با رزولوشن بسیار بالا از اشیای روی سطوح مختلف به ثبت برساند! به عنوان نمونه می‌توان به اثر انگشت اشاره کرد.

نحوه کار اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل

در اسناد پتنت جدید اپل ادعا بر این است که یک ترانسفورماتور صوتی می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. این وسیله همچنین توانایی انجام عکس این عمل یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به سیگنال‌های الکتریکی را نیز خواهد داشت. موج‌های مکانیکی همان انگشتی هستند که کاربر روی نمایشگر قرار می‌دهد. در ادامه، آن‌ها تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی خواهند شد. این سیگنال‌ها در نهایی بازسازی شده و به شکل یک تصویر از اثر انگشت در می‌آیند تا سیستم بتواند برای احراز هویت از آن‌ استفاده کند.

پتنت جدید اپل

در اسناد پتنت جدید اپل ادعا شده فناوری تازه توسعه یافته قادر است چیزهای بیشتری علاوه بر اسکنر اثر انگشت افراد را ببیند. به عنوان نمونه می‌توان به تصویر کف دست، گوش، گونه و حتی کل صورت اشاره کرد! شاید سیستم احراز هویت جدید اپل بتواند کاربر را تنها بعد از پاسخ وی به یک تماس تلفنی بشناسد. بر اساس اسناد پتن جدید اپل، تکنولوژی جدید حتی می‌تواند علائم حیاتی کاربر همچون ضربان قلب و نظم تنفس وی را زیر نظر بگیرد.

با وجود انتشار تصاویر و اسناد مربوط به این پتنت، امیدی به پیاده‌سازی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در آیفون‌های 2019 و حتی 2020 نیست. اپل این پتنت را در سال 2016، سالی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شدند، به ثبت رسانده بود!

گوشی آیفون

همچنین بر اساس توضیحات ارائه شده، سیستم احراز هویت جدید به حدی پیچیده و پیشرفته است که احتمالا می‌تواند کار فیس آیدی و تاچ آیدی را به صورت یکجا برای کاربران انجام بدهد!