a6 پلاس

بررسی و مقایسه ذنفون 5 و a6 پلاس ؛ برتری صددرصد ای 6 پلاس

سری A برای سامسونگ خوش‌یمنی داشت؛ یک گوشی موبایل که نه میان رده است و نه بالا رده؛ چیزی است مابین این‌ها. هر چه هست، سامسونگی‌ها عادت کردند سالانه یک مدل جدید از سری ای را تولید کنند و در انتهای آن سال طراحی مثل 2017، 2018 و یا پلاس یا اس را بچسبانند؛ به همین سادگی. سخت‌گیری در کار کره‌ای‌ها نیست. A6 پلاس 2018 نمونه‌ای از این‌هاست. تلفن همراه تماما فلزی سامسونگ که با توجه به آپشن‌ها و ویژگی‌هایش، کمتر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری شده است.

باور کنید اگر همین موبایل را اپل طراحی می‌کرد، باید دو برابر برای خرید آن خرج می‌کردید. اما در اینجا قصد نداریم گوشی سامسونگ a6 پلاس را با یکی از محصولات اپل مقایسه کنیم، بلکه این بار بر روی یک برند متفاوت دست گذاشته‌ایم و آن ایسوس ذن فون 5 است. اسمارت فونی که دقیقا همزمان با a6 به بازار موبایل آمد.

می 2018، زمانی بود که ایسوس و سامسونگ بازار موبایل را غافلگیر کردند. یکی با معرفی A6 پلاس و دیگری با معرفی ذن فون جدیدش: ذن فون 5. ذنفون 5 تنها در یک نمونه دو سیم کارته طراحی شد اما سامسونگ مثل همیشه به مشتریانش احترام گذاشت و a6 plus را در دو نمونه تک سیم کارته و دو سیم کارته روانه بازار کرد. از این که بگذریم، به نمایشگر دو گوشی موبایل می‌رسیم. ذن فون 5 یک صفحه نمایش 6.2 اینچی و سامسونگ a6 plus یک صفحه نمایش 6 اینچی دارد که البته این تفاوت میان دو گوشی هوشمند چندان چشم‌گیر نیست. آنجایی مهم است که به نوع صفحه نمایش می‌رسیم. سامسونگ از این نظر چند پله بالاتر از ایسوس ایستاده است. ایسوس ذن فون 5 هنوز به نمایشگر Super AMOLED مجهز نشده است و همچنان از IPS LCD استفاده می‌کند. سوپر امولد علاوه بر اینکه کیفیت بالاتری دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد که پیکسل‌ها را خاموش و از این نظر در مصرف باتری صرفه‌جویی کنند.

سخت افزار موبایل‌ها تقریبا یکسان است، هر دو پردازنده 8 هسته‌ای و سیستم عامل اندروید 8 دارند. همچنین حافظه رم ذن فون 5 و A6 پلاس 4 گیگابایت و حافظه داخلیشان 64 گیگابایت است. سامسونگ a6 پلاس اما در یک جای دیگر باز هم از رقیب خود پیشی گرفته است و آن، دوربین دوچشمی‌اش است. اگر چه ذن فون 5 هم دوچشمی است اما کیفیت دوربین‌های اصلی سامسونگ 16 و 5 مگاپیکسل و کیفیت دوربین‌های اصلی ذن فون 5 12 مگاپیکسل است. از سویی دوربین سلفی سامسونگ 24 مگاپیکسل و دوربین سلفی ذن فون 5، 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. دیگر قضاوت با خودتان!

خرید و فروش گوشی‌های ایسوس هنوز در بازار موبایل چندان مخاطب پیدا نکرده و قاعدتا موجودی آن به تعداد موبایل‌های سامسونگ نیست. اما به هر حال در سایت دیوار نمونه‌هایی از آن پیدا می‌شود. برای مثال در یک مورد آکبند این اسمارت فون 5 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. اما در مقابل قیمت خرید گوشی سامسونگ a6 پلاس بسیار کمتر است. مثلا در یک آگهی ای 6 پلاس نو، سه میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ در آگهی دیگری نمونه در حد نو آن دو میلیون و 900 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

پایان رپورتاژ آگهی /.