رمز دوم کارت های بانکی

اعتبار رمز دوم کارت های بانکی به زودی به پایان می‌رسد

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی رمز دوم کارت های بانکی فقط تا پایان اردیبهشت 98 فعال خواهد بود و مشتریان از ابتدای خرداد می‌بایست رمز دوم یکبار مصرف تهیه کنند.

بانک مرکزی در شهریور سال گذشته سند الزامات رمزهای پویا (رمز یکبار مصرف OTP) را با هدف افزایش ایمنی دسترسی کاربران به سیستم‌های الکترونیکی، افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی و استفاده عموم مردم از خدمات بانکداری الکترونیکی به تمامی بانک ها و موسسه‌های مالی و اعتباری ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه تمامی بانک‌ها می‌بایست تا آذر سال گذشته زیرساخت ارائه رمز یکبار مصرف را تهیه می‌کردند، اما برخی از بانک‌ها به این ابلاغیه عمل نکردند و به همین دلیل بانک مرکزی این بانک‌ها را موظف کرد تا در برابر خسارت مشتریان هنگام کلاهبرداری مسئول باشند. همچنین بانک مرکزی با ارسال بخشنامه دیگری به این بانک‌ها تاکید کرد تا ابتدای خرداد امسال این زیرساخت‌ها را تهیه کنند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انقضای اعتبار رمز دوم کارت های بانکی

طبق بخشنامه بانک مرکزی رمز دوم ایستا کارت بانکی که در حال حاضر برای بسیاری از مشتریان شبکه بانکی فعال است فقط تا پایان اردیبهشت 98 فعال خواهد بود و از ابتدای خرداد به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد. از این رو مشتریان باید از رمز دوم کارت های بانکی یکبار مصرف استفاده کنند که فقط برای انجام تراکنش با کارت اعلام می‌شود و اعتبار آن نیز فقط 60 ثانیه خواهد بود.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف

تمامی مشتریان برای فعال‌سازی رمز دوم کارت های بانکی یکبار مصرف می‌بایست به شعبه بانک عامل مراجعه کرده و نرم افزار یا پیامک رمز یکبار مصرف را فعال‌سازی کنند؛ زیرا از این پس اگر قصد دارید عملیات پرداخت در خدمات درگاه اینترنتی و اپلیکیشن‌های موبایل انجام دهید که به رمز دوم نیاز دارند، می‌بایست رمز دوم کارت های بانکی یکبار مصرف را حتما از ابتدای خرداد تهیه کنید. گفتنی است انجام این خدمات برای مشتریان رایگان بوده و هزینه‌ای به همراه نخواهد داشت. طبق بخشنامه بانک مرکزی، طول رمز پویای جایگزین رمز اول کارت باید 4 رقم و حداقل طول رمز پویا جایگزین رمز دوم کارت نیز باید 7 رقم باشد. طول عمر رمزهای پویا حداکثر 6 ثانیه است که پس از این زمان رمز تولید شده منقضی و بلااستفاده می‌شود. رمزهای پویا در طول عمر خود باید فقط یکبار توسط موسسه اعتباری پذیرفته شوند.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من نمی فهمم چرا نمی زارن مردم زندگیشون رو بکنن

    آخه به تو چه ارتباطی داره که مرذم رو مجبور می کنی حتما رمز یک بار مصرف بگیرن!!!!!

    هر کش خواست خودش بگیره

    چرا باید تپ ایران همه چیز اجباری باشه!!!!!

    خدا لعنت کنه مصوبینش رو

    حماقت تا کجا!!!!!!

    این جوری افراد مسن تر و کم سواد، پول هاشون در معرض خطر می افته چون از دیگران کمک خواهند گرفت.

    اینجا مسئول کیه

    فقط در پایان جمله هام، به شخصی که این بلا رو سر مردم آورده یک جمله بگم :
    دوست عزیز، تف به شرفت!!!!!

    با عرض عذرخواهی بابت به کار بردن جمله

    با سپاس

    • دوست عزیز ، از نظر امنیتی ایده خوبیه .. از طرفی ذهن مردم را به سمت پیشرفت و استفاده بهینه از لوازم هوشمند هدایت میکنه ..

      از طریق نرم افزاری که در موبایل نصب میشه . یا پیامک رمز دوم به ما تحویل میشه .. که میتونیم بعد از وارد کردن شماره کارت و رمز اول روی کارت .. رمز دوم را وارد کنیم..
      ایده خیلی خوبیه که به امنیت اطلاعات کاربر کمک میکنه ..

      دوست عزیز فرد مسنی که توانایی انجام وارد کردن شماره کارت ، رمز اول و تاریخ انقضای کارت را دارد .. یقینا میتونه این کار را هم برای حفظ حریم مالی خود انجام بده .

      در غیر اینصورت ، تفاوت چندانی برای آن شخص ندارد . . . در هر صورت از دیگران کمک میطلبد !

    • میگن جرایم سایبری کاهش پیدا میکنه