رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

دانلود برنامه دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا بانک کشاورزی + راهنمای فعال سازی – آخرین به روز رسانی در 11 آبان 99

مشترکان بانکی برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی می‌بایست از اپلیکیشن ریما این بانک استفاده کنند. در ادامه علاوه بر ارائه لینک دانلود برنامه رمز پویا بانک کشاورزی، شما را با نحوه نصب و اجرای آن آشنا می‌کنیم.

بانک مرکزی با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت اینترنتی به ویژه فیشینگ قصد دارد از ابتدای دی 98 به صورت مرحله‌ای طرح استفاده اجباری از رمز دوم یکبار مصرف را به اجرا برساند. بر اساس این طرح رمزهای دوم فعلی یا همان رمز دوم ایستا و ثابت به صورت کامل غیرفعال خواهد شد و مشترکان برای پرداخت‌های اینترنتی بدون حضور کارت بانکی به رمز دوم پویا نیاز خواهند داشت. از این رو قصد داریم در این مقاله با نحوه اجرای اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی آشنا شویم.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی می‌بایست از اپلیکیشن ریما این بانک استفاده کنید. از این رو در گام نخست این برنامه را دانلود و بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید.

دانلود اپلیکیشن ریما بانک کشاورزی

برای دانلود اپلیکیشن ریما می‌بایست به سایت بانک کشاورزی به نشانی اینترنتی www.bki.ir مراجعه کنید. در ادامه نیز لینک دانلود این اپلیکیشن که از سایت بانک کشاورزی دریافت شده است را مشاهده می‌کنید. نکته حائز اهمیت این است که اپلیکیشن‌های بانکی را حتما از سایت‌های معتبر دانلود کنید و فریب کانال‌های تلگرامی یا سایت‌های نامعتبر را نخورید.

دانلود اپلیکیشن ریما بانک کشاورزی برای اندروید

  • نسخه برنامه : 1.3
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : 11.9 مگابایت
دانلود اپلیکیشن ریما بانک کشاورزی برای آی او اس

  • نسخه برنامه : –
  • تاریخ آپدیت : –
  • حجم فایل : –

نحوه دریافت رمز دوم پویا بانک کشاورزی با اپلیکیشن ریما

مشترکان بانک کشاورزی می‌توانند با اپلیکیشن ریما به آسانی رمز دوم پویا را تهیه کرده و برای پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند. در ادامه مراحل استفاده از این اپلیکیشن را شرح داده‌ایم.

ثبت نام در اپلیکیشن ریما

پس از اینکه اپلیکیشن ریما را دانلود و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کردید، با اجرای برنامه ریما یا برنامه «رمز یکبار مصرف» با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که باید مراحل ثبت نام را به انجام برسانید. دقت داشته باشید که برای ثبت نام باید گوشی هوشمند شما به اینترنت متصل باشد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

در این مرحله باید رمزی را تعیین کنید که می‌بایست حداقل 6 کاراکتر و متشکل از حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و یکی از کاراکترهای خاص باشد. اگر برای رمز خود این موارد را رعایت کرده باشید، به مرحله بعد خواهید رفت.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

در این مرحله همانند تصویر فوق باید شماره موبایل خود را وارد کنید، سپس بر روی بخش ارسال پیامک ضربه بزنید. با انجام این کار برای شماره تلفن شما یک پیامک حاوی کد ارسال می‌شود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

پس از دریافت کد تایید که به شماره تلفن شما ارسال شد، باید آن را در کادر مربوطه وارد کنید و بر روی تایید ضربه بزنید. در این بخش یک زمان مشخصی برایتان تعیین می‌شود که طبق آن باید کد دریافت شده را در کادر وارد کنید، اگر در زمان تعیین شده کد وارد نشود، کد تایید منقضی خواهد شد. با انجام این مرحله شما توانسته‌اید با موفقیت مراحل ثبت نام را انجام دهید، پس از این مرحله می‌توانید به صورت آفلاین و بدون اینکه گوشی به اینترنت متصل باشد، سایر مراحل فعال‌سازی را به انجام برسانید.

ورود

پس از اینکه مراحل ثبت نام را به انجام رسانده باشید، هر بار که برنامه را باز می‌کنید وارد صفحه ورود خواهید شد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

در این صفحه شما می‌توانید یکی از روش‌های ورود به برنامه را برگزیند؛‌ این روش‌ها شامل ورود با اثر انگشت یا ورود با رمز است.

در روش ورود با اثر انگشت می‌توانید با ضربه زدن بر روی گزینه ورود با اثر انگشت، اثر انگشت خود را ثبت کنید.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

پس از اینکه اثر انگشت خود را ثبت کردید، قادر خواهید بود در کنار آن از رمز عبور عادی نیز برای ورود آسان به این اپلیکیشن استفاده کنید.

در روش ورود با رمز نیز کاربر قادر است از همان رمزی که در زمان ثبت نام استفاده کرده است، استفاده کند.

گفتنی است اگر کاربر رمز یا اثر انگشت خود را بیش از 3 بار به اشتباه وارد کند، به صفحه ثبت نام هدایت می‌شود تا مراحل ثبت نام را از ابتدا انجام دهد، البته این تعداد قابل تغییر خواهد بود.

ثبت توکن‌های رمز یک بار مصرف

پس از ورود موفق به اپلیکیشن، شما به صفحه تعریف رمز یکبار مصرف وارد خواهید شد. در این صفحه دو کادر «رمز دریافتی از طریق درگاه» و «رمز دریافتی از طریق پیامک» وجود دارد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

برای تکمیل این بخش کاربر باید به خودپرداز بانک کشاورزی مراجعه کند و از گزینه‌های موجود، گزینه فعال‌سازی «رمز اول یکبار مصرف» یا «رمز دوم یکبار مصرف» را انتخاب نماید. در این مرحله یک توکن دو قسمتی شامل 8 کاراکتر نیز توسط رسید بانکی و ادامه آن توسط پیامک به مشترک بانکی ارائه خواهد شد که باید آنها را در این دو کادر اپلیکیشن وارد کند.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

پس از اینکه رمزهای دریافتی را در کادرهای مشخص شده وارد کردید، بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. سرانجام هر 60 ثانیه یک رمز جدید توسط برنامه تولید و به شما ارائه می‌شود. برای افزودن توکن جدید بر روی علامت «+» در کادر بالا صفحه ضربه بزنید و برای مشاهده رمزهای یکبار مصرف تولید شده نیز بروی روی علامت «قفل» ضربه بنزید.

دریافت رمز های یکبار مصرف

پس از اینکه توکن‌ها را برای رمز اول یا رمز دوم یکبار مصرف به ثبت رسانده‌اید، رمزهای یک مصرف با اعتبار 60 ثانیه‌ای تولید می‌شوند.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

برای رمز دوم هم به همین شکل، رمزهای دریافتی از درگاه و پیامک وارد و ثبت می‌شود و رمز دوم یکبار مصرف به تولید می‌رسد.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

نکات:

1.‌ برای اینکه از برنامه رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی (ریما) استفاده کنید، باید ساعت و تاریخ گوشی موبایل شما بر روی حالت خودکار (Time And Date Automatic) تنظیم باشد. برای این تغییرات باید به تنظیمات بروید و در بخش تنظیمات روز و تاریخ (Time And Date) را بر روی حالت اتوماتیک قرار دهید.

این نوع تنظیم حتما می‌بایست اعمال شود، اگر تنظیمات زمان و تاریخ دستگاه گوشی شما بر روی حالت خودکار قرار نگیرد، این اپلیکیشن به درستی عمل نمی‌کند و رمزهای تولید شده برای کارت‌های بانکی فاقد اعتبار خواهند بود.

رمز دوم یکبار مصرف بانک کشاورزی

2. نسخه اندروید گوشی موبایل شما می‌بایست بیشتر از API19 ، 2.4 باشد

3. گوشی موبایل شما نباید ROOT شده باشد.

4. شماره تلفن وارد شده در درگاه دریافت توکن می‌بایست با شماره تلفن وارد شده در این اپلکیشن در زمان ثبت نام برابر باشد.

دانلود اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا پویا برای سایر بانک‌ها