قیمیت گوگل پیکسل 3 ای

تاریخ فروش و قیمت گوگل پیکسل 3 ای و پیکسل 3a XL

گوگل از نسل جدید گوشی های پیکسل رونمایی کرد. پیش‌تر مشخصات این محصولات میان رده را را مرور کردیم و در اینجا، به ارائه اطلاعاتی درباره تاریخ فروش و قیمت گوگل پیکسل 3 ای (Google Pixel 3a) و پیکسل ۳ ای ایکس ال (Pixel 3a XL) می‌پردازیم.

در وهله اول باید گفت پیکسل 3a و مدل XL که ارزان‌تر از نسل پیشین هستند، نسخه 128 گیگابایتی ندارند و گوگل تنها نسخه 64 گیگ آن‌ها را به فروش می‌رساند.

قیمت گوگل پیکسل 3 ای و 3a XL

در کشور آمریکا، قیمت گوگل پیکسل 3 ای و مدل ایکس ال، به ترتیب 399 دلار و 479 دلار است. در اروپا نیز برای خریداری این گوشی های هوشمند، همین مبالغ باید به یورو پرداخت شود. در انگلستان اما به ترتیب 399 پوند و 469 پوند قیمت‌گذاری شده‌اند.

با این اوصاف، قیمت گوگل پیکسل 3 ای دقیقا نصف نسخه 64 گیگابایتی Pixel 3 است که با مبلغ 799 دلار به فروش می‌رسد؛ آن هم در حالی که صفحه نمایش OLED و دوربین باکیفیت در محصول جدید نیز حفظ شده است. قیمت گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال هم 420 دلار کمتر از Pixel 3 XL است که با نمایشگر ناچ خود شناخته می‌شد. البته طراحی 3a XL شباهت بیشتری به پیکسل 2 ایکس ال دارد.

گوگل پیکسل 3 ای

در کمال شگفتی، جک هدفون هم در گوشی جدید گوگل دیده می‌شود

اما کمبود فضای ذخیره‌سازی در این گوشی ها، به شکل دیگری قابل جبران خواهد بود. کاربران پیکسل به ظرفیت نامحدودی برای ذخیره‌ی ویدیو و عکس‌های باکیفیت دسترسی دارند؛ به این معنی که اگر حافظه‌ی دستگاه‌تان پر از عکس شد، می‌توانید آن‌ها را بدون فشرده‌سازی و کاهش کیفیت، به فضای ابری (cloud) انتقال دهید. امید می‌رود که مدل‌های جدید نیز چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار دهند.

از طرفی گوگل گاهی اوقات، گوشی های خود را با شرایط ویژه به فروش می‌رساند؛ از جمله تخفیف 200 دلاری که اخیرا روی پیکسل 3 گذاشته بود. بنابراین دور از ذهن نیست که در یکی دو ماه آینده با تخفیف حدودا 100 دلاری، معامله پرسودی نصیب خریداران گوشی های جدید هم بشود.

تاریخ فروش پیکسل ۳ ای و پیکسل ۳ ای XL

این گوشی های هوشمند از هم‌اکنون در فروشگاه آنلاین گوگل و سایر خرده فروشی‌های مهم، قابل خریداری هستند. پنج اپراتور مخابراتی نیز در همکاری با گوگل، این دستگاه‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهند. حتی شرکت تی-موبایل شرایطی را برای تعویض گوشی های قدیمی کاربران خود با پیکسل 3a و 3a XL در نظر گرفته است.

قیمت گوگل پیکسل 3 ای

اما از آمریکا و کانادا که بگذریم، گوشی های جدید گوگل از امروز وارد بازار 10 کشور دیگر هم می‌شوند؛ شامل استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، اسپانیا، تایوان و انگلستان. این کمپانی از بازار بزرگ هند نیز غافل نشده است و از یک هفته بعد(25 اردیبهشت)، پیکسل 3 ای و مدل XL را در این کشور هم عرضه خواهد کرد.