سرویس های ارزش افزوده

سرویس های ارزش افزوده را با شماره‌گیری این کد دستوری غیر فعال کنید

عضویت در سرویس های ارزش افزوده شارژ سیم کارت را به سرعت کاهش می‌دهد و یا هزینه‌های بالای قبض را به همراه خواهد داشت. از این رو وزارت ارتباطات از مشترکان خواسته است با شماره‌گیری یک کد دستوری این سرویس‌ها را غیرفعال کنند.

مدتی است پیامک‌های تبلیغاتی و یا متن‌های تشویق‌کننده به واسطه پیام رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود و از کاربران می‌خواهند با ارسال یک کد خاص از مواردی چون شارژ یا سرویس رایگان بهره‌مند شوند که برخی از کاربران نیز به ارسال کد ترغیب شده و در سرویس های ارزش افزوده عضو می‌شوند، اما پس از مدتی با کاهش شارژ سیم کارت یا افزایش هزینه‌های قبض مواجه می‌شوند. در همین رابطه رگولاتوری اپراتورهای موبایل را مکلف کرده است تا در این خصوص به مشترکان اطلاع‌رسانی کنند و به ارائه‌دهندگان چنین سرویس‌هایی نیز اخطار دهند.

نحوه غیرفعال کردن سرویس های ارزش افزوده

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اینستاگرامی خود در خصوص غیرفعال کردن سرویس های ارزش افزوده نوشت:

در شهر قم، با طلبه‌ای جوان و همسرش هم کلام شدم، بسیار خوش صحبت بود. در میان صحبتش گفت همسرم و من هرگاه شارژ تلفن همراه می‌خریم، با یک تماس، شارژ تمام میشه. با گوشی‌اش #800* را شماره‌گیری کردم. بله، حدسم درست بود. باز هم یک شهروند به ناحق و بی‌اختیار عضو چند سرویس ارزش افزوده شده بود. به او توضیح دادم چه بلایی سرش آورده‌اند، گوشی همسرش نیز وضع مشابهی داشت. برخی از ارائه‌دهندگان سرویس های ارزش افزوده از این قبیل کلاه‌برداری‌ها انجام می‌دهند که آبروی کسب‌وکارهای حلال این حوزه را هم به خطر می‌اندازند.

پرسید شما چه کار کردید برای جلوگیری از این کار؟ با لبخندی گفتم: خون دل‌ها خورده‌ایم، اما عضویت جدید در این خدمات را سختگیرانه کرده‌ایم. 33 میلیارد تومان کلاهبرداری را در سال گذشته شناسایی و به مردم بازگرداندیم و الان هم چند پرونده شکایت از آن‌ها در دادسرا باز است. ضمنا سامانه ستاره 800 مربع را راه‌اندازی کردیم تا مردم بتوانند در گام نخست مطلع شوند و دوم هم اینکه بتوانند عضویت خود را لغو کنند. از من خواست از طریق رسانه‌ها به مردم بگویم، گفتم رسانه‌ای جز صفحات شبکه اجتماعی‌ام ندارم. آن هم به چشم. لطفا شما هم به دیگران بگویید تا سینه به سینه منتقل شود. همین الان ستاره 800 مربع را بگیرید، فرقی نمی‌کند مشترک کدام اپراتور باشید. صیانت از منافع و جیب شما وظیفه ماست! بیایید در ماه رمضان، از حق‌الناس یکدیگر کوتاه نیاییم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خب خودشون غیر فعال کنن هرکی خاست کد بفرسته چ مسخره بازیه