اشتراک گذاری پسورد وای فای اندروید 10

اشتراک گذاری پسورد وای فای در اندروید 10 آسان‌تر از همیشه خواهد بود

امکان اشتراک گذاری پسورد از طریق QR کد پیشتر فقط در برخی گوشی های چینی میسر بود،‌ اما با اندروید 10 به تمامی گوشی های هوشمند آورده خواهد شد. امکان اشتراک گذاری پسورد وای فای به شکلی سریع، یکی از قابلیت‌های این ویژگی است.

پرسیدن رمز وای فای حین رفتن به منزل یا محل کار دیگران درخواستی متداول است. به این روش می‌توان در حجم محدود و گران قیمت طرح اینترنت موبایل خود صرفه‌جویی فراوان کرد. در ادامه مالک شبکه وایرلس مجبور خواهد بود به اپلیکیشن مدیریت پسورد داخل گوشی هوشمندش مراجعه کرده یا پسورد را از روی کاغذ یا پشت روتر بی‌سیم برای شما به صورت کاراکتر به کاراکتر بخواند. اگر پسورد طولانی و متشکل از کاراکترهای مختلف باشد، احتمالا بعد از چند مرتبه تایپ اشتباه آن، از خیر وای فای رایگان خواهید گذشت!

روش متفاوت اشتراک گذاری پسورد وای فای در اندروید 10

یک روش ساده برای اشتراک گذاری پسورد وای فای در گوشی های هوشمند ارائه رمز عبور در قالب کیو آر کد در گوشی میزبان و اسکن کردن آن توسط دستگاه نیازمند اتصال به وای فای است. در اندروید سفارشی‌سازی شده برخی برندهای گوشی‌ساز چینی، امکان تبدیل کردن هر نوع پسورد به کیو آر کد یکی از قابلیت‌های پیش‌فرض است، اما نکته اینجاست که تمام گوشی ها قادر به اسکن کردن آن نیستند. خوشبختانه قرار است قابلیت یاد شده، به واسطه اندروید کیو به پلتفرم موبایل گوگل آورده شود.

اشتراک گذاری پسورد وای فای

قابلیت اشتراک گذاری پسورد از همان اولین نسخه بتای اندروید 10 در دسترس بود. همراه با انتشار سومین نسخه بتای این سیستم عامل برای 23 گوشی هوشمند از 13 برند مختلف، گوگل قابلیت اشتراک گذاری پسورد وای فای را نیز به سیستم عامل موبایل جدید خود اضافه کرده است.

به این منظور می‌بایست بعد از وارد شدن به تنظیمات شبکه گوشی هوشمند، روی یکی از شبکه‌های بی‌سیم که اطلاعاتش پیشتر ذخیره شده است ضربه بزنید. سپس می‌بایست گزینه Share را لمس کرده و رمز عبور گوشی هوشمندتان را وارد کنید یا انگشتتان را روی اسکنر اثر انگشت قرار دهید تا اشتراک گذاری پسورد وای فای با اطمینان از هویت احراز شده کاربر مالک شبکه بی‌سیم، صورت بگیرد.

یکی از مزیت‌های این روش، عدم نیاز به اشتراک‌ گذاری پسورد به صورت مستقیم است. وقتی شما به صورت کاراکتر به کاراکتر، رمز شبکه بی‌سیم را برای فرد دیگری می‌خوانید، وی می‌تواند آن را یاد داشت کرده و سپس با استفاده از رمز، سایر دستگاه‌هایش را نیز به شبکه وای فای شما متصل کند یا رمز را در اختیار دیگر کاربران نیز قرار بدهد. به وسیله قابلیت جدید اندروید 10 علاوه بر تسریع در اشتراک گذاری پسورد وای فای، از فاش شدن پسورد جلوگیری خواهد شد.

البته فراموش نکنید باید تا جای ممکن، از قرار دادن پسورد شبکه بی‌سیم خود در اختیار دیگران خودداری کنید. در مطلب بالا به طور مفصل درباره این موضوع بحث کردیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*