دانگ فنگ AX3

دانگ فنگ AX3 و AX4 ، محصولات جدید ایران خودرو برای بازار ایران

دانگ فنگ AX3 و AX4 دو خودرو چینی جدید بازار خودرو ایران خواهند بود که به زودی توسط شرکت ایران خودرو به بازار کشور عرضه خواهند شد. در ادامه مشخصات و امکانات این دو خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخیرا تصاویری منتسب به انبار ایران خودرو منتشر شد که در آن‌ها شاهد دو خودرو چینی جدید به نام‌های دانگ فنگ AX3 و AX4 بوده‌ایم. این تصاویر احتمال مونتاژ و عرضه این دو خودرو چینی به بازار را از سوی ایران خودرو تقویت کرده است. در همین رابطه در سال گذشته معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن 2018 عنوان کرد قصد داریم در سال جدید میزان همکاری خود را با شرکای چینی افزایش دهیم و محصولات جدیدی از برندهای دانگ فنگ و هایما را به بازار عرضه کنیم. تاکنون خبر رسمی در خصوص تولید این دو خودرو از سوی ایران خودرو منتشر نشده است و می‌بایست منتظر خبرهای رسمی باشیم. در ادامه با مشخصات و امکانات دو خودرو دانگ فنگ AX3 و دانگ فنگ AX4 آشنا می‌شویم.

مشخصات دانگ فنگ AX3

دانگ فنگ AX3

خودرو دانگ فنگ AX3 در ردیف خودروهای استیشن واگن (SW) قرار دارد و کمی به کراس اوورها نیز شبیه است. این خودرو چینی از موتورهای مختلفی بهره می‌برد؛ اولین مدل این خودرو دارای موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند قدرتی معادل 117 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. خریداران این خودرو می‌توانند موتور 999 سی‌سی 3 سیلندر 12 سوپاپ را نیز برای این خودرو سفارش دهند تا از قدرت 125 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن‌متری برخوردار شوند. قدرت تولید شده از این موتور نیز به کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات و قیمت

دانگ فنگ AX3

مدل‌های فول آپشن دانگ فنگ AX3 از امکانات متعددی چون مانیتور، سیستم تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، سانروف، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کامپیوتر سفری، نمایشگر 7 اینچی، آینه تاشو برقی، 4 کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی و سانروف بهره می‌برد. قیمت مدل فول آپشن دانگ فنگ AX3 با موتور 1.6 لیتری در بازارهای جهانی حدود 11 هزار و 530 دلار و قیمت مدل 999 سی‌سی توربو فول آپشن نیز 12 هزار و 120 دلار است. از این رو اگر ایران خودرو با ارز نیمایی دانگ فنگ AX3 را با موتور 1.6 لیتری و با میزان داخلی‌سازی مشابه دانگ فنگ اچ 30 کراس تولید کند، قیمت آن بیش از 140 میلیون تومان خواهد بود.

مشخصات دانگ فنگ AX4

دانگ فنگ AX3

این خودرو در ردیف خودروهای کراس اوور شهری و کوچک قرار می‌گیرد و اگر ایران خودرو آن را به بازار ایران عرضه کند به راحتی می‌تواند به رقبای چانگان سی اس 35، بایک ایکس 25، جک اس 3، ام وی ام ایکس 22 تبدیل شود. دانگ فنگ AX4 در بازارهای جهانی با دو موتور مختلف عرضه می‌شود. اولین نسخه این خودرو از موتور 1.6 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 124 اسب بخار و گشتاور 153 نیوتن‌متری تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. مدل دوم این خودرو نیز از یک موتور 1.4 لیتری برخوردار است و می‌تواند قدرت 140 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن‌متر را ارائه دهد و قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

امکانات و قیمت

دانگ فنگ AX3

از امکانات دانگ فنگ AX4 می‌توان به کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه استارت استاپ، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی، آینه تاشو برقی، کامپیوتر سفری، سانروف و نمایشگر لمسی اشاره کرد. مدل فول آپشن 1.6 لیتری این خودرو در بازارهای جهانی دارای قیمتی حدود 12 هزار و 600 دلار است و مدل 1.4 لیتری توربو نیز با قیمت 15 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد. اگر ایران خودرو بخواهد این خودرو را در مدل 1.6 لیتری اتوماتیک و فول‌آپشن مونتاژ و در بازار ایران عرضه کند، قیمت احتمالی آن حدود 150 میلیون تومان خواهد بود.