خودروسازان داخلی

100 هزار خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازان داخلی وجود دارد

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور گفت هم‌اکنون خودروسازان داخلی با مشکلات تولید مواجه هستند و حدود 100 هزار خودروی ناقص در کارخانه‌های آن‌ها وجود دارد.

مهدی مطلب‌زاده، نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور عنوان کرد فقط 4 هزار میلیارد تومان از مطالبات قطعه‌سازان توسط خودروسازان پرداخت شد که بخش اعظم این مبلغ برای خرید مواد اولیه هزینه شده است. از این رو اگر 11 هزار میلیارد تسهیلات باقی مانده به قطعه‌سازان پرداخت نشود، آن‌ها با کمبود مواد اولیه مورد نیاز مواجه خواهد شد و مشکلات این صنعت بر روی صنعت خودروسازی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مهدی مطلب‌زاده در ادامه افزود قطعه‌سازان از خودروسازان حدود 20 هزار میلیارد تومان مطالبه دارند که در گذشته حدود یک‌پنجم یا 4 هزار میلیارد تومان از آن پرداخت شد. بدون شک قطعه‌سازان نیز با هزینه‌هایی چون معوقات بانکی و بدهی به پیمانکاران زیرمجموعه خود مواجه هستند و بخش زیادی از این پول دریافتی صرف چنین هزینه‌هایی شده و مابقی آن نیز برای تامین مواد اولیه مورد نیاز اختصاص پیدا کرده است. از این رو اگر قطعه‌سازان باقی مطالبات خود را دریافت نکنند، با مشکلات زیادی در تهیه مواد اولیه مواجه خواهند شد.

آمار خودروهای ناقص در انبار خودروسازان داخلی

مهدی مطلب‌زاده در ادامه افزود هم‌اکنون به دلیل شرایط فعلی، قسمتی از تولیدات خودروسازان تکمیل و تجاری نمی‌شوند و در حال حاضر در کارخانه‌های خودروسازان داخلی حدود 100 هزار دستگاه خودروی ناقص وجود دارد که با تامین مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان می‌توان آن‌ها را تکمیل و به بازار عرضه کرد. اگر این خودروها به بازار عرضه شوند بازار متعادل خواهد شد و قیمت‌ها نیز روند کاهشی پیدا خواهند کرد. البته برای محقق شدن این امر می‌بایست مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان پرداخت شود.

خودروسازان داخلی

مشکلات قطعه‌سازان به صنعت خودرو آسیب می‌رساند

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور در ادامه عنوان کرد اگر موارد لازم برای تولید به قطعه‌سازان اختصاص پیدا نکند، بدون شک صنعت قطعه‌سازی کشور دچار مشکلات متعددی خواهد شد که در کنار آن تولید خودروسازان کاهش پیدا می‌کند، بازار با کمبود کالا مواجه می‌شود و قیمت‌ها نیز روند صعودی می‌گیرند. وی افزود ماشین‌آلات جدید می‌توانند میزان تولید و کیفیت محصولات را ارتقا دهند که برای دسترسی به چنین تجهیزاتی به سرمایه‌گذاری بزرگی نیاز است که هم‌اکنون چنین شرایطی فراهم نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ای کاش کارخونه و تمام ماشین هاش یکجا منفجر بشه تا خیال 80 میلیون نفر راحت بشه

  2. اینا ک خودرو هاشون ناقصه چطور پیش فروش میکنن پس

  3. و هزاران خودروی کامل

  4. الان ما باید چی کار کنیم