اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4

انتشار نسخه بتای اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4 مکس و زنفون 4 سلفی

نسخه بتای اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4 مکس و زنفون 4 سلفی منتشر شد. این آپدیت نرم افزاری نشان داد ایسوس مدتی است به رابط کاربری اندروید خام گوگل علاقه‌مند شده است.

ایسوس همراه با رونمایی گوشی پرچمدار ایسوس زنفون 6 مجهز به دوربین چرخان 48 مگاپیکسلی و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی، رابط کاربری مبتنی بر اندروید اختصاصی خود یعنی ZenUI را به طور کامل بازطراحی کرد. این تغییرات ZenUI را تبدیل به یکی از سبک‌ترین رابط‌های کاربری سفارشی‌سازی شده اندروید کرده‌اند. این در حالی است که پیشتر، کاربران از سنگین بودن رابط کاربری یاد شده گلگی داشتند. به نظر می‌رسد بخش موبایل ایسوس، در قسمت نرم افزار، دیدگاه وان پلاس را در پیش گرفته است، هر چند ZenUI 6 را هنوز نمی‌توان همانند سیستم عامل‌های به کار رفته در گوشی های وان پلاس اندروید خالص دانست.

نسخه بتای اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4 مکس و زنفون 4 سلفی در حالی منتشر شد که شباهت بسیار زیادی به اندروید خام دارد. به عبارتی با دریافت این به‌روزرسانی نرم افزاری، هیچ یک از تغییراتی که ایسوس همواره در رابط کاربری ZenUI اعمال می‌کرد را مشاهده نخواهید کرد. آپدیت نسخه بتای اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4 مکس و زنفون 4 سلفی توسط گوشی های دارای شماره مدل ZC554KL و همچنین ZB553KL و ZD553KL قابل دریافت خواهد بود.

نبود هر گونه ویژگی خاص در نسخه بتای اندروید 9 برای ایسوس زنفون 4 مکس و زنفون 4 سلفی و شبیه بودن آن به پروژه متن باز اندروید (AOSP) را با توجه به تغییرات اساسی ZenUI 6 نمی‌توان ناشی از تصمیم ایسوس برای تغییر مجدد رابط کاربری مبتنی بر اندروید سفارشی‌سازی شده خود دانست. این نسخه بتا احتمالا در اولین مراحل توسعه قرار داشته و به همین دلیل توسعه بیشتر آن نیازمند زمان است.