سفر

پنج حرکت ساده که سفرتان از مبدأ تا مقصد را مانند آب خوردن می‌کند!

اگر فرودگاه رفته باشید، می‌توانید تصور کنید که ساختار آن تا چه اندازه می‌تواند گیج‌کننده باشد. گاهی حتی تابلوهای فرودگاه هم گیج‌کننده می‌شوند و مخصوصا اگر کمی دیر به آنجا رسیده باشید، استرس جا ماندن از پرواز ممکن است شما را بیشتر هم سردرگم کند. در فرودگاه چند بار باید وسایل خود را از زیر دستگاه اشعه ایکس عبور دهید و یا بازدید بدنی شوید. برای همین احتمال زیادی وجود دارد که یا وسیله‌ای را گم کنید یا گیج شوید و استرس زیادی بگیرید؛ اما می‌خواهیم چهار حرکت را به شما بگوییم که با انجام دادن آن‌ها از این حالت گیجی و سرگردانی خارج شوید و با خیالی راحت حتی اگر دیر هم به فرودگاه رسیدید، مراحل مختلف را طی کنید.

حرکت اول را در منزل بزنید!

یادتان باشد که مهم‌ترین و بهترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید و خود را از شر سردرگمی‌های داخل فرودگاه، حین پرواز و بعد از رسیدن به مقصد خلاص کنید، در همان منزل شما و قبل از راه افتادن به سمت فرودگاه است. این کار جز سبک سفر کردن نیست. قبل از گذاشتن هر وسیله‌ای داخل چمدان یا کوله خود یک‌بار از خود بپرسید آیا من به این وسیله نیاز اساسی دارم؟ و اگر جوابتان نه بود، حتما آن را حذف کنید.

داشتن وسیله‌های زیاد بیشتر از اینکه خیال شما را بابت کم نبودن وسایل راحت کند، دغدغه‌ی شما را بیشتر می‌کند و لذت راحتی و سبکی در سفر کردن را از شما می‌گیرد؛ بنابراین هرچه چمدانتان سبک‌تر باشد، بالتان بازتر و خیالتان راحت‌تر است. این کار را مخصوصا زمانی که پرواز خارجی دارید انجام دهید چرا که در سفرهای خارجی هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد ممکن است گیج شوید و یا به خاطر بلد نبودن زبان مردم کشور مقصد، دچار سردرگمی شوید و در این زمان است که خودتان را سرزنش می‌کنید که چرا این چمدان سنگین را با خود آورده‌اید.

وسیله‌ی زیادی به داخل کابین نبرید!

جالب است بدانید که برای کم شدن هزینه‌های سفرتان می‌توانید یک پرواز low-cost carrier خریداری کنید. در این نوع پروازها که معمولا ارزانترین بلیط هواپیما را ارائه می‌دهند، شما‎ بار تحویل نمی‌دهید و باید هر باری دارید، با خود به درون کابین ببرید. در اینجا لازم است که شما از منزل وسایل خودتان را آماده کنید که در داخل کابین به کدام وسایل نیاز خواهید داشت و چه وسایلی را نیاز ندارید.

بنابراین حتما سعی کنید وسایل مورد نیازتان از قبیل خوراکی‌ها، وسایل سرگرم‌کننده مانند بازی‌ها و یا وسایل شخصی کوچک را درون کیف‌دستی یا ساک کوچکی بگذارید و بقیه‌ی وسایلتان را به سرعت در فضای بالای سرتان و درون محفظه بگذارید و بدون اتلاف وقت سر جایتان بنشینید. اگر برای این کار آمادگی نداشته باشید، ممکن است ترافیکی طولانی داخل هواپیما ایجاد کنید و استرس زیادی شما را بگیرد.

سفر

اشیای ممنوعه با خود به کابین نبرید!

بعد از آن که کارت پروازتان را دریافت کردید نوبت به خط آخر چک شدن است که چک امنیتی است. در اینجا شما باید وسایل همراهتان را که می‌خواهید به درون کابین ببرید از زیر دستگاه اشعه ایکس عبور دهید و اشیای ممنوعه‌ی شما اجازه‌ی برده شدن به داخل کابین را نخواهند گرفت. بیایید نگاهی به لیست اشیای ممنوعه بیندازیم که اجازه‌ی ورود به کابین را نخواهند داشت:

1. مایعات، ژله‌ها و خمیرها: هر چیزی که در این دسته قرار دارد و نیاز دارید حتما باید با خود ببرید داخل کابین را باید در محفظه‌هایی زیر 100 میلی‌لیتر بریزید تا اجازه‌ی بردن آن‌ها به درون کابین را بدست آورید.

2. وسایل نوک‌تیز: هر وسیله‌ای مانند چاقو و قیچی، سلاح سرد محسوب می‌شود و شما اجازه‌ی بردن آن‌ها به درون کابین را ندارید.

3. ابزارآلات: وسایلی مانند چکش، آچار، پیچ‌گوشتی و … را حتما باید در قسمت بار تحویل دهید. البته می‌توانید چنین وسایلی را با خود کلا نبرید مگر اینکه واقعا به آن‌ها نیاز داشته باشید!

4. وسایل آتش‌زا: احتمالا خودتان حدس می‌زنید که روشن کردن آتش یا حتی سیگار درون هواپیما ایده‌ی خوبی نیست؛ بنابراین فندک و کبریت لازم نخواهد شد و اجازه هم نخواهد گرفت.

5. سلاح گرم: بدون شرح!

6. وسایل ورزشی: برخی از وسایل ورزشی مانند چوب بیس‌بال، باتوم کوهنوردی، چوب گلف، تیر و کمان و … اجازه برده شدن درون کابین هواپیما را نخواهند داشت.

همراه داشتن هر کدام از این وسایل ممکن است شما را مدت زیادی معطل کند و استرس زیادی به شما وارد کند. در ضمن هیچ قسم و قرآنی نمی‌تواند وسایل عزیز شما را نجات دهد و یا مجبور خواهید شد آن‌ها را درون سطل زباله بیندازید و یا به بخش امانات فرودگاه تحویل دهید که هزینه‌ی آن‌ها به هیچ وجه ارزان نیست!

بعد از چک امنیتی سریع خارج شوید!

بعد از دستگاه چک امنیتی فضای بسیار کوچکی وجود دارد که بتوانید وسایلتان را بردارید. اگر در این فضا مشغول جمع‌وجور کردن وسایلتان شوید احتمالا بسیار برایتان گیج‌کننده خواهد شد چون افراد زیادی از دستگاه عبور می‌کنند و شاید مانند شما بخواهند در آن فضای کوچک وسایلشان را جمع کنند؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم که تمام وسایلتان را سریع در دست بگیرید و بدون هیچ کار اضافه‌ای از آنجا خارج شوید و درون سالن انتظار و روی صندلی‌ها با خیال راحت وسایلتان را جمع‌وجور کنید.

در ضمن در همین سالن انتظار و بعد از دستگاه چک امنیتی می‌توانید وسایلی که درون کابین استفاده می‌کنید را جدا کنید.

بعد از تحویل بارتان در فرودگاه مقصد سریع از فرودگاه خارج شوید!

بعد از آن که پرواز شما در فرودگاه به زمین نشست سعی کنید به سرعت از فرودگاه خارج شوید و خود را به محل اقامتتان که معمولا یک هتل خارجی است برسانید. اگر نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتید، قبل از نشستن هواپیما از سرویس بهداشتی داخل کابین استفاده کنید. هرچه بیشتر در فرودگاه بمانید وقت بیشتری را تلف خواهید کرد و در نهایت اگر دیر به هتل برسید، زمان مفید زیادی را هدر خواهید داد.

هرچه در سفرهای خود و مخصوصا سفرهای خارجی سعی کنید آرامش بیشتری داشته باشید و طوری برخورد کنید که انگار همان وضعیت عادی زندگی خود را دارید ادامه می‌دهید، لذت بیشتری خواهید برد. با سفیران ایر تور می‌توانید پرواز، هتل و تور خود را خریداری کنید و از همه جهت خیال خودتان را راحت کنید و فقط به لذت بردن از سفرتان بپردازید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.