همراه اول

مجمع عمومی فوق العاده همراه اول در 12 خرداد برگزار می‌شود

جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام همراه اول در ساعت 9 صبح روز یکشنبه 12 خرداد 98 با هدف افزایش سرمایه این شرکت در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از تمامی سهام‌داران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام همراه اول که در ساعت 9 صبح روز یکشنبه 12 خرداد 98 برگزار می‌شود حضور پیدا کنند. در این جلسه موضوع افزایش سرمایه و سایر مواردی که در صلاحیت تصمیم‌گیری مجمع عمومی فوق العاده است مورد بررسی قرار خواهد گرفت. گفتنی است هم‌اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران دارای سرمایه‌ای حدود 9 هزار و 600 میلیارد ریال است که مقرر شد با انتشار 9 میلیارد و 600 میلیون سهم به ارزش اسمی 1000 ریال، سرمایه این شرکت به 19 هزار و 200 میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

هدف از افزایش سرمایه همراه اول

شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌ای خود طرح افزایش سرمایه را اجرایی خواهد کرد. همچنین برای اجرای طرح افزایش سرمایه به میزان 2 هزار و 400 میلیارد ریال از محل مطالبات حاصل شده سهام‌داران و آورده نقدی و 7 هزار و 200 میلیارد از محل سود انباشته تامین می‌شود. گفتنی است سازمان بورس و اوراق بهادار تقاضای شرکت ارتباطات سیار ایران (سهامی عام) مبنی بر افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید را با قوانین و مقررات مربوط به انتشار سهام و قانون اجرایی بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مغایر ندانست. از این رو افزایش سرمایه همراه اول بلامانع خواهد بود.