اهداف هواوی

اهداف هواوی دستخوش بازنگری؛ کمپانی چینی فعلا به جایگاه سامسونگ نظر ندارد!

هواوی پیش‌تر به طور علنی، از قصد خود برای به زیر کشیدن سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند تا سال 2020 سخن گفته بود. حالا اما در اثر تحریم های تجاری ایالات متحده، ظاهرا اهداف هواوی در حال تغییر است.

طبق اظهارات «ژائو مینگ» رئیس برند آنر، کمپانی چینی هم‌اکنون به تعدیل هدف گذاری خود می‌اندیشد. البته به گفته‌ی او، هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا اهداف هواوی محقق خواهند شد یا خیر؛ اما فعلا شرایط خیلی خوب نیست.

از سوی دیگر، منابع مطلع خبر داده‌اند کمپانی تایوانی فاکس کان (Foxconn) که گوشی های اپل و شیائومی را هم مونتاژ می‌کند، خط تولید محصولات هواوی را متوقف کرده است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که سفارش‌های دریافتی کمپانی برای موبایل های جدید هواوی، در اثر تحریم‌های آمریکا به شدت کاهش یافت.

خط تولید هواوی

هنوز نمی‌دانیم که آیا توقف تولید گوشی های هواوی موقتی است یا بلند مدت؛ اما به هر حال فاکس کان ضربه سنگینی خواهد خورد. آن هم در حالی که بنابر گزارش‌ها، اخیرا نیروی کار پرشماری را استخدام کرده بود تا بتواند پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای گوشی های هواوی باشد.

در همین رابطه، طبق پیش‌بینی «مینگ چی-کو» تحلیلگر صاحب‌نام بازار موبایل، فروش گوشی های هوشمند هواوی در سال جاری کاهش چشمگیری خواهد داشت.

در بهترین حالت که شامل انتشار یک سیستم عامل جایگزین برای اندروید در آینده‌ی نزدیک می‌شود، هواوی خواهد توانست تا پایان سال بین 240 تا 250 میلیون دستگاه عرضه کند. این رقم خیلی کمتر از 270 میلیون دستگاه است که قبلا پیش‌بینی شده بود. البته اگر کمپانی چینی نتواند سیستم عامل بومی خود را تا پایان سال ارائه دهد، آمار عرضه‌ی گوشی های هواوی حتی تا 180 میلیون دستگاه هم کاهش خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نمی دونم چرا ولی مطمئنم که ایجوری نمیمونع