سرمایه همراه اول

افزایش 100 درصدی سرمایه همراه اول تصویب شد

در صبح روز 12 خرداد 98 مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران با حضور 91.4 درصدی سهامداران برگزار گردید که طی آن افزایش 100 درصدی سرمایه همراه اول تصویب شد.

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران در صبح روز 12 خرداد 98 در حالی در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد که حدود 91.4 درصد از سهام‌داران این جلسه حضور داشتند. هدف اصلی تشکیل این جلسه افزایش سرمایه همراه اول بود که اخیرا از تمامی سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آمد. طبق اعلام قبلی شرکت همراه اول مقرر گردید تا سرمایه این شرکت از 9 هزار و 600 میلیارد ریال به 19 هزار  و 200 میلیارد ریال با انتشار 9 میلیارد و 600 میلیون سهم به ارزش اسمی 1000 ریال افزایش پیدا کند که این طرح با رای سهامداران به تصویب رسید.

جزئیات افزایش سرمایه همراه اول

حمید فرهنگ، مدیرعامل همراه اول در خصوص افزایش سرمایه همراه اول عنوان کرد این طرح با هدف اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی مورد نیاز برای انجام سرمایه‌گذاری های آینده و جبران مخارج سرمایه‌ای انجام می‌شود. وی افزود در بدو خصوصی‌سازی سرمایه این شرکت حدود 200 میلیون تومان بود که در ابتدای سال 93 و همزمان با توسعه تکنولوژی نسل سوم موبایل از محل سود انباشته و اندوخته‌ها افزایش سرمایه‌ای 93.7 درصدی انجام شد و میزان سرمایه به 400 میلیارد تومان رسید.

مدیر عامل همراه اول در ادامه اظهار کرد:

در سال 96 نیز برای توسعه فاز هفتم شبکه (LTE)، سرمایه شرکت با رشد 140 درصدی به 960 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی رسید. هم‌اکنون طرح 100 درصد افزایش سرمایه تصویب شده در مجمع امروز نیز به شکل 720 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 240 میلیارد تومان از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آنان، صورت می گیرد. همچنین با وجود افزایش سرمایه 100 درصدی، مجموع سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران همچنان کمتر از یک‌چهارم برنامه سرمایه‌گذاری سال 98 است؛ مقرر شد امسال بیش از 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی توسعه شبکه انجام شود. البته در 5 سال پیش رو نیاز به سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی برای تحقق درآمد 100 هزار میلیارد تومان مطابق برنامه راهبرد پنج ساله این شرکت داریم.