تراشه گوشی هواوی نوا 5

گوشی هواوی نوا 5 به دومین تراشه 7 نانومتری هواوی مجهز خواهد شد

تراشه گوشی هواوی نوا 5 سرانجام مشخص شد. Huawei Nova 5 اگرچه در دسته‌بندی میان‌رده‌ها قرار خواهد گرفت، اما از یک تراشه 7 نانومتری قدرت می‌گیرد.

هواوی همراه با معرفی محصولات جدید خانواده هواوی نوا 5 تبدیل به اولین گوشی‌ساز دارای دو تراشه 7 نانومتری در محصولات خود خواهد شد. اولین تراشه شرکت با این فناوری کایرین 980 بود و از نیمه سال 2018 تا امروز در گوشی های پرچمدار هواوی به کار رفت. دومین چیپست 7 نانومتری بزرگترین گوشی‌ساز چینی کایرین 810 خواهد بود. این نامی است که تا امروز برای این محصول انتخاب شده است، اما درباره صحت آن اطمینانی نداریم. برخلاف محصول اول، این تراشه در محصولات میان‌رده به کار خواهد رفت.

طبق اخبار جدید، تراشه گوشی هواوی نوا 5 نیز کایرین 810 است. این چیپست جایگزین کایرین 710 خواهد شد، تراشه‌ای که در حال حاضر در بهترین گوشی های میان‌رده هواوی به کار می‌رود.

تراشه کایرین هواوی

تا امروز بیشتر از مشخصات فنی، درباره سبک طراحی هواوی نوا 5 اطلاعاتی به دست آورده بودیم، اما اکنون به ویژگی‌های مهم‌ترین قطعه سخت افزاری آن پی برده‌ایم. ابتدا تراشه این گوشی کایرین 980 تصور می‌شد، اما کمی بعدتر دریافتیم تراشه نام برده، به گوشی هواوی نوا 5 پرو تعلق دارد. خانواده Nova 5 از سه عضو تشکیل می‌شود؛ هواوی نوا 5، نوا 5 آی و نوا 5 پرو به طبق اخبار تا دو روز دیگر رونمایی خواهند شد. مدل Pro یک پرچمدار به شمار می‌رود. همچنین رندرهای جدید گوشی هواوی Nova 5 پرو از دوربین چهارگانه آن خبر می‌دهند.

طبق شایعات، تراشه گوشی هواوی نوا 5 یعنی کایرین 810 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای از نوع Cortex-A76 بوده به پردازشگر گرافیکی Mali-G52 مجهز شده است.

سایر مشخصات فنی گوشی هواوی نوا 5

به عنوان دیگر ویژگی‌های هواوی نوا 5 باید به نمایشگر از نوع امولد دارای اندازه 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، دوربین سلفی روی نمایشگر 32 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اشاره کرد. در پنل پشتی مدل پایه نیز یک دوربین چهارگانه با توانایی ثبت تصاویر 48 مگاپیکسلی وجود دارد. طرفیت باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت بوده و از سیستم شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند. انتظار داریم سه گوشی هوشمند هواوی نوا 5، نوا 5 آی و نوا 5 پرو در کنار تبلت مدیا پد ام 6 در روز بیست و یکم ژوئن (سی و یکم خرداد) به صورت رسمی رونمایی شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چین به زودی میشه ابر قدرت و چون متحد ماست وضع ما خیلی بهتر میشه

  2. هواوی امریکا رو نابود میکنه

  3. از این رنگ سبزش متنفرم