تحریم‌ های هواوی

زایلینکس، اینتل و کوالکام شدیدا مخالف تحریم‌ های هواوی هستند

دود تحریم‌ های هواوی به چشم شرکت‌های آمریکایی می‌رود، اما متاسفانه رئیس جمهور این کشور هنوز موضوع را درک نکرده است. زایلینکس، اینتل و کوالکام سه شرکت آمریکایی بزرگی هستند که اخیرا به مخالفت با تحریم هواوی پرداختند.

مسئولان دو شرکت زایلینکس و اینتل، در جریان جلسه اخیر خود با وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، به اعتراض علیه سیاست‌های کاخ سفید علیه هواوی پرداختند. هواوی از تراشه‌های شرکت زایلینکس در سرورهای کلاد شتاب یافته خود به منظور رمزگشایی HEVC در آن واحد استفاده می‌کند. این ویژگی برای سرویس استریم ویدیویی و همچنین افزایش توان سیستم یادگیری ماشینی هواوی لازم است.

کوالکام دیگری شرکتی است که به تحریم های هواوی معترض است. هواوی و کوالکام بعد از دو سال مشاجره چندی پیش به توافق دست پیدا کردند. هواوی در نهایت قبول کرد به خاطر رای دادگاه درباره حقوق زیر پا گذاشته شده کوالکام توسط این شرکت، 150 میلیون دلار به آن‌ها پرداخت کند. نکته اینجاست که بر اساس گفته‌های یکی از کارمندان کوالکام که نخواسته نامش فاش شود، مخالفت با تحریم‌ های هواوی به خاطر ناعادلانه بودن این رفتار یا ناراحتی شرکت‌های آمریکایی از آسیب دیدن مظلومانه هواوی نیست، بلکه آن‌ها به خاطر ضربه‌های وارد شده به خودشان در پی تصمیمات دولت آقای دونالد ترامپ درباره شرکت چینی یاد شده نگران هستند!

تحریم های هواوی به ضرر شرکت‌های آمریکایی است

سه شرکت آمریکایی نام برده عقیده دارند خطرات احتمالی اعلام شده توسط آقای دونالد ترامپ درباره امکان جاسوسی این شرکت برای دولت چین، تنها به تجهیزات مخابراتی آن مربوط می‌شوند و ارتباطی با گوشی های هوشمند یا سخت افزارهای کامپیوتری آن ندارند. به همین دلیل تحریم‌ها نباید شامل حال محصولات این دسته‌بندی‌ها شود.

همگان در حال اعتراض به دونالد ترامپ درباره معضلات تحریم های هواوی هستند، اما وی گوشش بدهکار نیست. نکته جالب اینجاست که هیچ یک از اعتراض‌های اخیر به خاطر احترام به حقوق بشر نبوده و همه برای در امان نگه داشتن خود آمریکا از دردسر و خطر بیان شده‌اند، اما رئیس جمهور همچنان روی تصمیم خود پافشاری می‌کند.

تحریم‌ های هواوی

گوگل چندی پیش اعلام کرد سیستم عامل موبایل هواوی برای امنیت ملی آمریکا خطرناک خواهد بود! از آن جایی که گوگل دیگر حق همکاری با هواوی ندارد، این شرکت مجبور به توسعه پلتفرم موبایل اختصاصی خود شده است. البته سیستم عامل‌های آن در ذات با هسته سیستم عامل‌های اندروید یکی خواهند بود، به همین دلیل امکان اجرای برنامه‌های اندرویدی درونشان مهیا است. گوگل عقیده دارد دو شاخه شدن دنیای اندروید، صدها میلیون کاربر را به خطر خواهد انداخت.

از طرفی دیگر اعلام شد تحریم هواوی به 1200 شرکت آمریکایی ضرر می‌رساند. به این موضوع باید به خطر افتادن چند ده هزار موقعیت شغلی در ایالات متحده آمریکا را نیز اضافه کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ، بزرگترین دستاورد خود را بهبود وضعیت اشتغال در کشور می‌داند. حتی مدیر عامل دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده آمریکا سرسختانه معتقد است تحریم هواوی به کشورش ضربه‌ای اساسی وارد می‌کند. به این تاثیرات غیر مستقیم تحریم‌های هواوی باید ضربه‌های مستقیمی که شرکت‌های آمریکایی به زودی از هواوی دریافت خواهند کرد را نیز اضافه کرد. بر اساس جدیدترین تحرکات شرکت چینی، اقدام تلافی‌جویانه هواوی، شکایت از شرکت‌ های آمریکایی بر سر پتنت‌های خود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خب معلومه چرا دیگ

  2. امریکا داره ضرر میده تند تند

  3. خودشون سود دراه واسشون