هواوی نوا 5i پرو

شماتیک هواوی نوا 5i پرو طراحی متفاوت این گوشی را نشان می‌دهد

«ایوان بلس» افشاگر قابل اعتماد دنیای موبایل، تصویر شماتیک هواوی نوا 5i پرو (Huawei nova 5i Pro) را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت. در این تصویر می‌توان نمایشگر حفره‌دار گوشی و دوربین چهارگانه آن را در پنل پشتی دید.

هواوی به تازگی اعضای خانواده نوا 5 را که شامل مدل‌های استاندارد، 5i و پرو می‌شدند معرفی کرد. البته پیش از مراسم رونمایی، تصویری از هواوی نوا 5 آی پرو هم روی ‌سایت یک فروشگاه چینی دیده شد و انتظار معرفی آن هم می‌رفت؛ اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه ظاهرا آن عکس نیز اشتباه بوده است.

رندر هواوی نوا 5 آی پرو

تصویر منتشر شده در سایت فروشگاه JD

وب‌سایت این فروشگاه؛ دستگاه را با یک ناچ سنتی، حسگر اثر انگشت در پنل پشتی، دو دوربین جلو و دو دوربین عقب به تصویر کشیده بود؛ اما شماتیک هواوی نوا 5i پرو که طراحی متفاوتی را نشان می‌دهد. در تصویر انتشار یافته از سوی ایوان بلس، صفحه نمایش گوشی دارای حفره و دوربین عقب آن، چهارگانه است. همچنین در پنل پشتی، فلش LED و حسگر اثر انگشت نیز دیده می‌شوند.

شماتیک هواوی نوا 5i پرو

تصویر منتشر شده توسط ایوان بلس

البته بر خلاف مدل 5i، دوربین چهارگانه هواوی ۵ آی پرو با چیدمانی مربعی شکل، در مرکز پنل عقب و بالای سنسور اثر انگشت جای دارد. دیگر اطلاعات قابل برداشت از این تصویر شماتیک؛ وجود دکمه‌های کنترل صدا و پاور در سمت راست، جک هدفون و درگاه USB (احتمالا تایپ C) در لبه پایینی و اسپیکر مکالمه در حاشیه فوقانی است.

با این اوصاف، هنوز نوا 5i Pro یک گوشی مرموز محسوب می‌شود و حتی نمی‌دانیم چه زمانی معرفی خواهد شد؛ اما با توجه به اینکه پسوند «پرو» را در نام خود دارد، باید سرتر از نوا 5i باشد.