سرویس ADSL

وزیر ارتباطات: سرویس ADSL در حال انقراض است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتری خود نوشت سرویس ADSL در حال انقراض است و به شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنتی که خواهان افزایش تعرفه اینترنت هستند پیشنهاد می‌کنم به دنبال سرمایه‌گذاری و ارائه کیفیت خوب باشند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت بر این باورند که به دلیل مشکلات مالی در شرایط نامساعدی قرار دارند و برخی از آنها نیز سهم خود از بازار را در اختیار اپراتورهای موبایلی گذاشتند. این شرکت‌ها عنوان می‌کنند به دلیل پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی بسیاری از کاربران اینترنت موبایل را جایگزین اینترنت ثابت کرده‌اند که این موضوع کاهش مشتریان اپراتورهای ثابت را به دنبال داشته است. از سویی قیمت کالاهای مصرفی یا خدماتی که به کاربران ارائه می‌شود نیز افزایش پیدا کرده و با وجود افزایش نرخ ارز، تنها خدماتی که با رشد قیمت همراه نبوده، خدمات اینترنتی شرکت‌ها بوده است. البته این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی فعلی مردم خوش‌آیند نخواهد بود، اما به طور کلی افزایش تمایل کاربران به استفاده از اینترنت موبایل باعث ازدیاد مشکلات شرکت‌های اینترنت ثابت می‌شود که نتیجه آن کاهش توسعه ارتباطی است.

مردم: قیمت اینترنت ایران گران است

بسیاری از مردم این بر اساس نوع درآمد و وضع اقتصادی جامع بر این باورند که قیمت اینترنت در ایران گران است. از سوی دیگر اپراتورها نیز با هزینه‌های زیادی که متحمل می‌شوند می‌گویند قیمت اینترنت در ایران ارزان‌تر از نرخ جهانی است. موضوع عدم توازن میان دیدگاه‌های کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در خصوص قیمت اینترنت مشکلاتی را به همراه داشته است. در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان می‌کند در این شرایط اقتصادی نباید هزینه‌ها فقط از جیب مردم برداشته شود و هزینه‌های خدمات ICT می‌بایست با جیب مردم متناسب باشد.

سرویس ADSL

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این خصوص عنوان کرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتوری یا قانون‌گذار سعی دارند قیمت‌ خدمات اپراتورها اینترنتی افزایش پیدا نکند. البته موضوع افزایش تعرفه خدمات اینترنت باید در تمامی جوانب مورد بررسی قرار بگیرد و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات به جای انتشار این مشکلات در رسانه‌ها باید دلایل و مستندات خود را به رگولاتوری ارائه کنند تا بررسی شود.

سرویس ADSL رو به انقراض است

وزیر ارتباطات در خصوص درخواست شرکت‌های خدمات اینترنت برای افزایش قیمت اینترنت افزود:

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت ADSL، در درخواستی مفصل، نوشته‌اند با افزایش بالای هزینه‌هایشان و کاهش تعداد مشترکانشان که به سمت اینترنت موبایل رفته‌اند، با کاهش درآمد جدی نیز مواجه‌اند. درخواست کرده‌اند تعرفه آنها 50 درصد افزایش یابد. سرویس ADSL رو به انقراض است. سرمایه‌گذاری کنید، تکنولوژی را به‌روز کنید، تولیدات داخلی استفاده کنید، کیفیت خوب ارائه کنید، برای مردم هم پرداخت هزینه سرویس خوب قابل توجیه است. منتظر برنامه‌هایشان هستیم. راستی مدیریت هزینه‌ها را فراموش کردم! پرداخت عدم مدیریت صحیح هزینه‌ها از جیب مردم، قابل قبول نیست.