حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی

قابلیت حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی از گوگل، حریم خصوصی را افزایش می‌دهد

به تازگی ابزاری برای حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی از سرورهای گوگل توسط این شرکت معرفی شده است. به لطف آن، تاریخچه موقعیت‌های مکانی مختلف که به آن‌ها پا می‌گذارید، دیگر برای همیشه نگهداری نخواهد شد.

مدت‌ها قبل، ردیابی موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن‌های موبایل را معضلی جدی برای حریم خصوصی کاربران خطاب کردیم. خوشبختانه به تازگی، امکان حذف شدن تاریخچه‌ موقعیت‌های جغرافیایی ذخیره شده در گوگل به صورت خودکار، امکان‌پذیر شده است. امیدواریم به زودی دیگر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز قابلیت مشابهی را توسعه بدهند.

حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی از سرورهای گوگل

گوگل به تازگی ابزاری را برای کنترل حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی و داده‌های فعالیت ارائه کرده است. این ابزار برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس است. البته گوگل، قابلیت حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی را حدود دو ماه پیش معرفی کرد، اما توسعه آن برای فراهم شدن امکان استفاده از قابلیت در عمل، حدود شصت روز زمان برد.

توییت گوگل

به لطف این ویژگی جدید، گوگل همچنان برای مقاصد مختلف، اقدام به جمع‌آوری و ردیابی تاریخچه موقعیت جغرافیایی کاربران می‌کند، اما برای راضی نگه داشتن آن‌ها، این تاریخچه را بعد از بعد از سه یا هجده ماه به صورت خودکار حذف خواهد کرد. به این ترتیب گوگل در این مدت تحقیقاتش را انجام داده و کاربر نیز نگرانی بابت ذخیره شدن دائمی موقعیت تمامی مکان‌های جغرافیایی که به آن‌ها پا می‌گذارد، نخواهد داشت.

در صورت عدم فعال‌سازی قابلیت حذف خودکار تاریخچه موقعیت جغرافیایی در واقع به گوگل اجازه می‌دهید برای همیشه آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره نگه دارد. در نتیجه اکنون باید بین و حالت «بد» و «بدتر» یکی را انتخاب کنید! حالت بعد، اجازه به گوگل برای نگه داشتن تاریخچه موقعیت‌های مکانی مختلف شما تنها برای یک بازه زمانی مشخص است! البته می‌توان در نهایت، در زمان دلخواه، داده‌های مربوط به آن را به صورت دستی حذف کرد. با خواندن مطلب «آموزش غیر فعال کردن ردیابی موقعیت گوشی توسط گوگل» می‌توانید به وسیله پیشگیری، از این مشکل خلاصی پیدا کنید.

همانند دیگر آپدیت‌های منتشر شده توسط گوگل، امکان دریافت آن برای تمامی دستگاه‌ها در حال حاضر میسر نیست و به مرور زمان، کاربران دستگاه‌های اندرویدی و آی او اسی ساکن نقاط مختلف دنیا ابزار جدید را دریافت خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*