گلکسی Note 10 پرو

احتمال مجهز شدن گلکسی Note 10 پرو سامسونگ به دوربین چهارگانه افزایش پیدا کرد

سامسونگ نام تجاری جدیدی را در DepthVision Lens برای دوربین ToF اختصاصی خود به ثبت رساند. این موضوع نشان می‌دهد شانس گلکسی Note 10 پرو سامسونگ برای مجهز شدن به دوربین چهارگانه بالا است.

یکی از قابلیت‌های احتمالی گوشی های پرچمدار سری Note در سال 2019، استفاده از سنسور ToF در ماژول دوربین اصلی آن‌ها است. گفته می‌شود سامسونگ به این منظور، نام تجاری جدیدی را در DepthVision Lens به ثبت رسانده است. این شرکت به طور ویژه در حوزه دوربین‌های محاسبه عمق میدان و ToF فعالیت می‌کند.

اخباری جدید درباره سامسونگ گلکسی Note 10 پرو

بر اساس اخبار جدید، تنها در ماژول دوبین گلکسی Note 10 پرو سامسونگ چنین سنسوری وجود خواهد داشت. به عبارتی دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 سه گانه و دوربین گلکسی نوت 10 پرو چهارگانه خواهد بود. این خبر شایعات قبلی را تایید می‌کند. بر اساس آن‌ها، در مدل پایه و Pro سری Note سال جاری به ترتیب از ماژول دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 5G استفاده خواهد شد. سامسونگ در بزرگترین گوشی سری S سال جاری، که تنها تحت برخی اپراتورهای پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل به فروش می‌رسد، از یک دوربین چهارگانه، مجهز به یک سنسور ToF، استفاده کرد.

ثبت نام تجاری در DepthVision Lens

ده روز پیش اعلام شد سیستم دیافراگم متغیر دوربین گلکسی نوت 10 سامسونگ تغییر مهمی در مقایسه با قبل خواهد داشت. غول کره‌ای، از زمان معرفی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، قابلیت جالبی را به سنسور اصلی دوربین پرچمداران خود افزود. به لطف آن، گشودگی دریچه دیافراگم سنسور دیگر ثابت نبوده و می‌تواند بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 تغییر کند. در سنسور رنگی اصلی دوربین گلکسی Note 10 پرو سامسونگ حالت سوم f/1.8 نیز اضافه خواهد شد تا به کاربران اجازه بدهد در شرایطی که نور محیط آن چنان کم نیست، تصاویری باکیفیت به ثبت برسانند.

دو ماه پیش، سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل معرفی شد. چند روز قبل، نوبت به انتشار اولین نمونه عکس دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ رسید، به این معنی که سنسورهای دوربین موبایل جدید آماده استفاده در محصولاتی تجاری هستند. با این حال، سامسونگ در اعمال تغییرات اساسی در پرچمداران خود بسیار محتاط عمل کرده و از میان‌رده‌های سری A برای تست ویژگی‌های بسیار جدید و نوآورانه برای بررسی واکنش کاربران استفاده می‌کند. به همین دلیل احتمال استفاده از سنسور دوربین موبایل 48 مگاپیکسلی یا 64 مگاپیکسلی جدید سامسونگ در گلکسی Note 10 پرو پایین است.