آیفون های سال 2020

بریدگی بالای صفحه آیفون های سال 2020 کوچک‌تر می‌شود

تحلیلگران معتقدند که بریدگی بالای نمایشگر آیفون های سال 2020 کوچک‌تر از مدل‌های فعلی خواهد بود. اپل دوربین TrueDepth را در این بریدگی گنجانده و کوچک کردن آن بسیار سخت به نظر می‌رسد!

وقتی صحبت از تحلیل اپل و پیش‌بینی در مورد محصولات آینده‌ی این کمپانی می‌شود، هیچ نامی را نمی‌توانیم بالاتر از نام مینگ چی کو بیاریم. وی در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود، اطلاعاتی از آیفون های سال 2020 را ارائه کرده است که هرچند جزئی هستند، اما شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. کو می‌گوید بریدگی بالای نمایشگر آیفون‌ها تغییر می‌کند، اما این اتفاق امسال نخواهد افتاد بلکه سال 2020 رخ می‌دهد.

آیفون ایکس با ناچ معروف خود در اواخر سال 2017 معرفی شد تا این سبک طراحی به تمایل اصلی بازار تبدیل شود و دیگر شرکت‌ها نیز از این گوشی‌ساز کپی کنند. اما حالا در سال 2019 میلادی ما طراحی‌هایی با نمایشگرهای لبه به لبه بدون حاشیه و بدون ناچ را می‌بینیم که از جنس آینده هستند و سوالاتی در مورد گوشی‌های ناچ اسکرین در ذهن ما شکل می‌گیرد.

دوربین TrueDepth کار اپل را سخت کرده است

با این حال اپل از این بریدگی روی صفحه نهایت استفاده را می‌کند. این بریدگی در آیفون، میزبان سیستم دوربین TrueDepth است. TrueDepth یک ماژول پیچیده است که نقشه‌ی سه بعدی عمق صورت شما را می‌سازد و راه حل بسیار ایمنی برای قفل‌گشایی گوشی ارائه می‌کند. این یک نکته‌ی اساسی برای توجیح سبک طراحی گوشی‌های جدید اپل است. ماژول فیس آیدی بیش از حد بزرگ است، بنابراین پنهان کردن آن کار سختیست و همین اپل را برای کوچک کردن این بریدگی با چالش مواجه کرده است. با این حال اپل سخت به دنبال آن است که بتواند تا سال 2020 میلادی این بریدگی را به حداقل برساند.

در عین حال این شرکت مشغول کار روی راه حلیست که بتواند به طور کلی ناچ را از روی صفحه گوشی حذف کرده و ماژول فیس آیدی را به زیر نمایشگر ببرد؛ در این صورت ماژول زیر صفحه مشغول کار خواهد بود، اما کاربر آن را نمی‌تواند ببیند.

گزارش‌های کنونی نشان می‌دهند که اپل از یک لنز 7 تکه به جای لنز 6 تکه‌ی فعلی برای دوربین اصلی گوشی آیفون بعدی خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، یک شرکت تحلیلی دیگر به نام Credit Suisse نیز تایید می‌کند که ما می‌توانیم سال آینده آیفون‌هایی با ناچ کوچک‌تر را ببینیم. بررسی کانال‌های ارتباطی نشان می‌دهد که تامین کنندگان نمایشگرهای اپل در حال توسعه‌ی نمایشگرهای لبه به لبه بدون هیچگونه برشی روی صفحه هستند.

اسکنر زیر صفحه در آیفون های سال 2020

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که اپل در حال توسعه‌ی اسکنر اثر انگشت اپتیکال است، چیزی شبیه به آنچه در گوشی‌های وان پلاس 7 پرو و هواوی پی 30 پرو می‌توان دید. می‌توان گفت که آیفون های سال 2020 هم از فیس آیدی و هم از یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه بهره‌مند خواهند بود. حال باید دید که آیا حضور این دو سیستم بیومتریک می‌تواند باعث افزایش قیمت آیفون‌ها شود یا خیر!

و اما سومین گزارش که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد نسخه‌ی چینی آیفون های سال 2020 که به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه مجهز هستند، از قطعه‌ی ارزان‌تری نسبت به فیس آیدی بهره می‌برند که می‌تواند به پایین نگه داشتن قیمت گوشی برای انبوه مشتریان چینی کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. میخام نشن تا اون موقع

  2. خب بسلامتی ینی مثلا گوشی میخیام بخریم تا 2020 دست نگه داریم

  3. چرا همه کاراشون گرفته واسه 2020 ؟؟

  4. الان ناچ قطره ای هم داه منقرض میشه و این شرکت می خواد ناچش رو کوچیک تر کنه!!!

    بازار داره از دستش بیرون میره

    با سپاس