آچاره

اگر به لوله کشی ساختمان نیاز دارید، این 3 نکته را فراموش نکنید

سیستم لوله کشی هر ساختمانی، مانند رگ‌های حیاتی بدن، نقش مهمی در انتقال مایعات و حتی جامدادت ساختمانی ایفا می‌کندو از زمانی که این سیستم‌ها به نحو مطلوبی، بهینه شدند، راحتی زیادی برای اهالی ساکن خانه‌ها و ساختمان‌ها فراهم کرده‌اند.

قبل از آن که ساکن ساختمانی نوساز شویم، مطمئن هستیم، تمام کارهای لوله کشی آن توسط پیمانکاران سازنده ساختمان انجام شده و ما نیاز چندانی به نیروی متخصص لوله کشی در آینده نخواهیم داشت، مگر آنکه، نیروهای قبلی، به خوبی اینکار را انجام نداده باشند و یا آنکه بخواهیم انشعابات جدیدی به ساختمان اضافه و تغییرات دیگری در ساختمان ایجاد کنیم.

در این مقاله، نکاتی اشاره شده‌اند که احتمالا همگی از آنها مطلع هستیم، اما این مقاله تاکید بیشتری است بر لزوم رعایت آنها.همچنین راه‌های جدید لوله کشی ساختمان در این مقاله، بررسی شده‌اند.

نقشه کشی صحیح اولین گام مهم در لوله کشی ساختمان

شاید به نظر عجیب برسد، اما در حال حاضر ساختمان‌هایی وجود دارد که به دلیل نداشتن نقشه صحیح ساختمان و لوله کشی، دچار مشکل هستند و بازسازی آنها، با هزینه‌های گزافی همراه خواهد بود.

آچاره

یکی از انواع نقشه‌هایی که معمولا توسط مهندسین مکانیک و قبل ازساخت خانه طراحی می‌شود، نقشه لوله کشی است که با حرف P نمایش داده می‌شوند. این نقشه تمام جزئیات مربوط به لوله کشی را مشخص می‌کند و فرد متخصص لوله کشی باید بتواند با نقشه خوانی صحیح، لوله‌های مناسب را انتخاب و با انتخاب شیب مناسب برای هر کدام از انواع لوله‌ها، آنها را جای‌گذاری کند.

اهمیت تهیه نقشه درست ساختمان، زمانی بیشتر می‌شود که قصد بازسازی ساختمان و یا افزدون انشعاب وجود دارد. در چنین مواقعی اگر لوله کشی ساختمان، اصولی اجرا شده باشد، انجام تغییرات، کار چندان دشواری نخواهد بود و هزینه بیشتری مورد نیاز نخواهد بود.همچنین نقشه صحیح، منجر به استفاده بهینه از مصالح ساختمانی در لوله کشی خواهد شد.

از لوله کش‌های ماهر، با تجربه و معتمد استفاده کنید

بدون آنکه نیاز به تاکید داشته باشیم، می‌دانیم، لوله کشی یک کار کاملا تخصصی است. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در بیشتر موارد، این کار را همراه با یادگیری دروس مشخصی در مدارس فنی و حرفه‌ای و یا موسسات آموزشی مربوطه یاد گرفته‌اند. این افراد باید بتوانند نقشه طراحی شده ساختمان برای لوله کشی را بخوانند و آن را به شکل دقیق و صحیحی اجرا کنند.

همچنین مسئولیت پذیری، تعهد و داشتن مهارت و تجربه لازم، ویژگی‌هایی است که این افراد متخصص باید آن را داشته باشند تا کار را با نهایت دقت و ظرافت لازم انجام دهند.

تمامی این ویژگی‌ها و مهارت‌ها زمانی با اهمیت‌تر می‌شود که نیاز به یک فرد متخصص در حوزه لوله کشی ساختمان داشته باشیم. برای مثال، حتی در کار ساده‌ای مانند نصب شیرآلات، وجود فرد متخصص و متعهد ضروری است.

مصالح با کیفیت انتخاب کنید

لوله کشی ساختمان، قبل از تکمیل پروژه ساختمانی و فقط یک بار انجام می‌شود، مگر آنکه نیاز به بازسازی و یا تغییر وجود داشته باشد. اما جدا از انتخاب فرد متخصص مناسب این حوزه، انتخاب مصالح خوب و با کیفیت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. مصالح با کیفیت معمولا هزینه بیشتری دارند، اما برای سال‌های طولانی‌تری بدون هیچ مشکلی کار خواهند کرد.

آچاره

در لوله کشی ساختمان و موارد مربوط به نصب انواع شیرآلات، نصب پکیج، پمپ و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی همواره باید تلاش کنیم تا حد امکان از جنس مرغوب استفاده کنیم.

اما انتخاب مصالح لوله کشی را به متخصصان این حوزه، بسپارید. چرا که این افراد، تجربیات بیشتری در خرید انواع مرغوب این مصالح دارند و از میزان مورد نیاز این مصالح با خبرند.

روش‌های جدید برای لوله کشی ساختمان

دغدغه پیدا کردن یک متخصص خوب، همیشگی است و فقط مربوط به یک حوزه نمی‌شود. در حال حاضر، برای رفع چنین دغدغه‌هایی، اپلیکیشن‌های خدمت‌رسانی طراحی شده که انواع خدمات ساختمانی را ارائه می‌دهند و مجموعه‌ای از متخصصان برای حوزه‌های مختلف، را گردآوری کرده‌اند که بر حسب امتیازات و تعداد کارهایی که انجام داده‌اند، طبقه بندی می‌شوند. به این ترتیب افراد می‌توانند از میان شبکه وسیعی از متخصصین، فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

برای مثال، آچاره، یکی از این اپلیکیشن‌هاست که به مجموعه مناسبی از متخصصان در حوزه دسترسی داشته و افراد می‌توانند نیروهای مورد نظر را بر حسب امتیازاتی که دارند و نظرات دیگر مشتریان به دست آورند. علاوه بر آن، پشتیبانی که در این اپلیکیشن‌ وجود دارد، نقش مهمی در کاهش دغدغه‌های افراد دارد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.