پتنت های هواوی

پرداخت حق پتنت های هواوی توسط شرکت آمریکایی ورایزون

شرکت‌های آمریکایی مانند ورایزون (Verizon) باید حق استفاده از پتنت های هواوی را پرداخت کنند. این شرکت چینی اخیرا از شرکت ورایزون درخواست 1 میلیارد دلار بابت حق پتنت‌های خود داشته است.

در گذشته نه چندان دور، غالبا این شرکت‌های چینی بودند که مجوز استفاده از پتنت های آمریکایی را کسب می‌کردند، ولی اکنون هواوی به جایگاهی در حوزه تکنولوژیک رسیده که شرکت‌های آمریکایی مانند ورایزون باید به این شرکت حق بهره‌گیری از پتنت‌ها را پرداخت کند.

تعداد پتنت های هواوی از 87 هزار گذشت

هواوی نه تنها بزرگ‌ترین تامین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا است، بلکه سومین سازنده بزرگ گوشی موبایل در دنیا نیز هست. همچنین این شرکت به یکی از پیشتازان پتنت (مالکیت ابداع) در سطح جهان تبدیل شده است. بر اساس اسناد رسمی منتشر شده از سوی هواوی درباره نوآوری و حق مالکیت، هواوی در پایان سال 2018 میلادی در مجموع 87 هزار و 805 پتنت را به نام خود به ثبت رسانده که 11 هزار و 152 مورد آنها تنها در ایالات متحده آمریکا ثبت شده‌اند.

هواوی از سال 2005 میلادی بیش از 1.4 میلیارد دلار از محل حقوق مالکیت گردش مالی داشته است. همچنین برای استفاده قانونی از فناوری‌ها و ابداعات دیگر شرکت‌ها، هواوی بیش از 6 میلیارد دلار پرداخت کرده است که نزدیک به 80 درصد آنها، مبدا آمریکایی داشته‌اند. با این حال امسال هواوی یک تغییر بزرگ به خود دیده و حالا خود در شرف دریافت حق استفاده از پتنت از شرکت‌های آمریکایی است. اواسط ژوئن گذشته، هواوی از Verizon، بزرگ‌ترین اپراتور موبایل آمریکا خواست بابت استفاده از فناوری‌های به ثبت رسیده توسط هواوی، به این شرکت حق مالکیت بپردازد که ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است. بنیان‌گذار هواوی، رن ژنگفی، در تشریح تقاضای هواوی از Verizon برای پرداخت 1 میلیارد دلار بر سر استفاده از پتنت های این شرکت، مدعی شد این مبلغ در مقایسه با آنچه که کوالکام از شرکت‌ها اخذ می‌کند، منصفانه است.

پتنت های هواوی

اخیرا بنیان گذار هواوی در یک مصاحبه به تشریح مطالبه 1 میلیارد دلاری این شرکت از Verizon پرداخته است. وی گفت:

هواوی در مجموع نزدیک به 90 هزار پتنت دارد که بیش از 11 هزار و 500 پتنت کلیدی آن در ایالات متحده به ثبت رسیده و دولت آمریکا درباره آنها، ما را به رسمیت شناخته است. آمریکا کشور قانون است و دولت آنجا بر سر پتنت ها به ما حقوق قانونی بخشیده است. حالا Verizon یک شرکت نقض کننده مجوزهای استفاده از پتنت‌ها است، مبلغ درخواستی ما معقول است و آنها باید عمیقا این موضوع را بفهمند. در مقایسه با کوالکام، ما بسیار با انصاف هستیم. مطالبه 1 میلیارد دلاری هواوی بر سر پتنت‌ها، مربوط به استفاده از آنها در طول پنج سال است که البته شامل 5G نمی‌شود و بعدتر 5G نیز مطرح می‌شود.

در گذشته نه چندان دور، غالبا این شرکت‌های چینی بودند که مجوز استفاده از پتنت‌های آمریکایی را کسب می‌کردند، ولی اکنون هاآوی به جایگاهی در حوزه تکنولوژیک رسیده که شرکت‌های آمریکایی مانند ورایزون باید به این شرکت حق بهره‌گیری از پتنت‌ها را پرداخت کند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همین امریکایی ها خر پولش کردن

  2. با تمام قواشون کمنیسم بودنو دارن انجام میدن واقعا

  3. توی سی سال چطور میتونه انقدر قدرتم ند شد