سامسونگ گلکسی Note10

سامسونگ گلکسی Note10 به تراشه جدید اسنپدراگون 855 پلاس مجهز نخواهد بود

نسخه‌های قابل فروش سامسونگ گلکسی Note10 در چین و آمریکا، از تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام قدرت می‌گیرند؛ نه اسنپدراگون 855 پلاس که به تازگی معرفی شد. از طرفی طبق نتایج گیگ‌بنچ، نسخه جهانی گلکسی نوت 10 دارای چیپست اگزینوس 9825 است.

عدم تجهیز سامسونگ گلکسی Note10 به اسنپدراگون 855 پلاس، نخستین بار در گزارش WinFuture مطرح شد. البته این موضوع به دلایلی، چندان هم غافلگیرکننده هم نبود. نخست اینکه چند روزی بیشتر از معرفی چیپست جدید کوالکام نمی‌گذرد و به چند ماه زمان نیاز است تا دستگاه‌های قدرت گرفته از آن، وارد بازار شوند. گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 2 نخستین محصول مجهز به اسنپدراگون 855 پلاس خواهد بود و سایر دستگاه‌ها، تا پایان سال جاری از راه خواهند رسید.

اما ظاهرا فروش گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ از ابتدای شهریور ماه آغاز خواهد شد و با این اوصاف، از هم‌اکنون باید در خط تولید قرار گرفته باشد. این یعنی که کمپانی کره‌ای چاره‌ای جز استفاده از تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام نداشته است که در ساخت سری گلکسی اس 10 هم به‌کارگیری شده بود.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

دلیل دیگری را هم برای این تصمیم می‌توان برشمرد. تراشه 8 نانومتری اگزینوس 9820 که قدرت‌بخش نسخه‌ جهانی گلکسی S10 بود، هم از لحاظ قدرت پردازش و هم بهره‌وری انرژی، جایگاه پایین‌تری از اسنپدراگون 855 دارد که 7 نانومتری است. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ نسخه جهانی پرچمدار جدید را با یک چیپست قوی‌تر تقویت کند تا تعادل با نسخه مجهز به اسنپدراگون برقرار شود.

در همین رابطه، نتایج بنچمارک Geekbench هم وجود چیپست 7 نانومتری اگزنوس 9825 را در نسخه جهانی گلکسی نوت 10 تایید می‌کند؛ تراشه‌ای که به صورت تئوری، عملکرد بهتری از اگزینوس 9820 دارد.

البته باید گفت که اسنپدراگون 855 پلاس آن‌چنان هم نسبت به 855 ارتقایافته نیست. در واقع تمرکز کوالکام، روی بهبود عملکرد GPU در تراشه جدید متمرکز بود که به ارتقای 15 درصدی انجامید. سرعت کلاک CPU هم از 2.84 گیگاهرتز در اسنپدراگون 855، به 2.96 گیگاهرتز در مدل پلاس رسید. با این اوصاف چیپست جدید کوالکام، بیشتر برای گوشی هایی مانند ایسوس راگ فون مناسب خواهد بود که همه چیز آن‌ها، در تجربه گیمینگ خلاصه می‌شود.

سایر مشخصات سامسونگ گلکسی Note10

نتایج گیک‌بنچ علاوه بر تراشه اگزینوس 9825، وجود حافظه رم 8 گیگابایتی را نیز در پرچمدار جدید سامسونگ تایید می‌کند. این نسخه با شماره مدل SM-970F، در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب 4495 و 10223 امتیاز به ثبت رساند. اما گزارش‌ها به عرضه‌ی چهار مدل از سامسونگ گلکسی نوت 10 اشاره دارند؛ یکی با صفحه نمایش آمولد 6.28 اینچی و دیگری با پنل 6.75 اینچی. به هر کدام یک نسخه 5G را هم اضافه کنید.

انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی نیز، وجود قلم S Pen و نمایشگری با حفره مرکزی برای میزبانی از دوربین سلفی را تایید می‌کند. در پنل پشتی اما، شاهد وجود سه یا چهار دوربین خواهیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، باید منتظر مراسم رونمایی از خانواده گلکسی نوت ۱۰ باشیم که کمتر از سه هفته آینده (7 آگوست) در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این تراشه ها هنوز معلوم نیست چقدر قدررت داره باید گوشی ها عرضه شن بعد

  2. رقبات تنگاتنگ یین هواوی سامسونگ
    اونایی که میگن هواوی میبره اعلام کنن