دوربین فوجی فیلم

پتنت فوجی فیلم یک دوربین را با LCD دوم حساس به لمس نشان می‌دهد

دوربین بدون آینده X-H1 یکی از معدود دوربین های فوجی فیلم (Fujifilm) است که یک پنل LCD در بالای آن وجود دارد. اما چنین نمایشگرهایی را در دوربین های DSLR کانن یا نیکون به دفعات دیده‌ایم. حالا پتنت فوجی فیلم نشان می‌دهد که این کمپانی ژاپنی هم، نقشه‌هایی در سر دارد.

به گزارش Fuji Rumors، کمپانی فوجی فیلم روی یک پنل ال سی دی حساس به لمس کار کرده است. البته با توجه به کوچک بودن این نمایشگر ثانویه، نباید انتظار داشت که کارکردی مشابه LCD لمسی موجود در پشت دوربین‌ها داشته باشد. در عوض، ظاهرا طوری طراحی شده است که از خطای سهوی هنگام استفاده از command dial جلوگیری کند.

پتنت فوجی فیلم

طبق مندرجات این پتنت فوجی فیلم ، کامند دایال با لمس پنل LCD توسط کاربر فعال می‌شود و امکان ایجاد تغییرات در سرعت شاتر، اکسپوژر و تنظیمات مربوطه را فراهم می‌کند. اما به محض اینکه تماس انگشت کاربر با ال سی دی قطع شود، command dial هم از کار می‌افتد.

ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد و باید دید در عمل چقدر کارایی خواهد داشت؛ اما شاید باعث سخت‌تر شدن کار هم بشود. البته باید گفت هیچ تضمینی وجود ندارد آنچه که در پتنت فوجی فیلم آمده است، به یک محصول تجاری تبدیل و وارد دنیای واقعی بشود.