گوشی منعطف ال جی

دو نام جدید برای گوشی منعطف ال جی ثبت تجاری شد

در ماه جاری، کمپانی LG درخواست ثبت دو نام تجاری را به سازمان مالکیت معنوی کره جنوبی داد. این اسامی عبارتند از Arc و Folds و گمان می‌رود به نام‌گذاری گوشی منعطف ال جی ربط داشته باشند که در دست ساخت است.

پس از اینکه سامسونگ و هواوی عرضه‌ی نخستین موبایل انعطاف پذیر خود را به تعویق انداختند، حالا سایر تولیدکنندگان هم دست به عصا راه می‌روند؛ البته این به آن معنا نیست که تولید چنین گوشی های هوشمندی لغو شده باشد و تلاش‌ها در این راستا ادامه دارد. مثلا در اکتبر 2018، ال جی اعلام کرد که روی ساخت یک گوشی منعطف کار می‌کند. یک ماه بعد، کمپانی کره‌ای چندین نام را از قبیل ال جی فلکس (LG Flex)، فولدی (Foldi)، دوپلکس (Duplex) و بندی (Bendi) ثبت کرد. حالا اما دو نام ثبت شده‌ی Arc و Folds را داریم.

در پرونده این اسامی؛ توضیحات مشترکی مانند تلفن همراه، قلم دیجیتال برای گوشی هوشمند و صفحه نمایش LED درج شده است. معنای لغوی Folds هم که «تاشو» است؛ پس بعید نیست که نام گوشی منعطف ال جی باشد. از طرفی Arc نیز می‌تواند به نمایشگر تاشو یا یکی از قابلیت‌های خاص چنین گوشی هوشمندی دلالت داشته باشد.

این کمپانی اخیرا نام LG G10 را هم به ثبت رساند؛ احتمالا به عنوان جانشین ال جی جی 8 تینکیو که زمستان گذشته در قامت یک گوشی رده بالا همراه با ال جی وی 50 تینیکو معرفی شد.

اما به گوشی منعطف LG برگردیم که برخلاف محصولات مشابه رقیب، هنوز هیچ پروتوتایپی را از آن ندیده‌ایم. بنابراین نمی‌دانیم آیا موبایلی خواهدی بود که باز شده و به شکل یک تبلت درمی‌آید؛ یا مثلا یک نمایشگر جمع شونده دارد. شاید هم کمپانی کره‌ای روی ایده‌ی متفاوتی کار می‌کند که احتمالا تا پیش از پایان سال جاری، از آن آگاه خواهیم شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بااینکه طرفدار الجی هستم ولی اگه الجی اینجوری پیش بره به حال و روز سونی و اچ تی سی دچارمیشه..یکی دوسالی هست شیائومی.اوپو.لنوو.وان پلاس..ازش جلوزدن(هوآوی که جای خود داره)