هلیو G90 مدیاتک

تراشه موبایلی هلیو G90 مدیاتک با هدف گوشی‌های گیمینگ معرفی شد

کمپانی مدیاتک از دو تراشه موبایلی متمرکز بر گیمینگ جدید خود به نام‌های هلیو G90 و هلیو G90T رونمایی کرد. دو تراشه‌ی خانواده هلیو جی 90 می‌توانند در گوشی‌های گیمینگ اقتصادی استفاده شوند.

شرکت تایوانی تراشه‌ساز، کمپانی مدیاتک از آخرین تراشه‌های موبایلی پرچمدار خود به نام‌های هلیو G90 و هلیو G90T‌ پرده برداری کرد. این تراشه‌ها شامل پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.05 گیگاهرتزی هستند که مشابه هسته‌های ARM Cortex-A76 و A55 در تراشه‌های پرچمدار دو شرکت کوالکام و هواوی است. چیپست‌های پرچمدار مدیاتک همچنین دارای یک پردازشگر گرافیکی به نام Mali G76 با سرعت حداکثری 800 مگاهرتزی و پشتیبانی از رم حداکثری 10 گیگابایتی LPDDR4x هستند.

موتور HyperEngine در هلیو G90 مدیاتک، رقیبی برای GPU Turbo هواوی

هلیو G90 مدیاتک

هلیو G90 و G90T نخستین تراشه‌های سیستمی متمرکز بر گیمینگ شرکت مدیاتک هستند. سازنده فناوری ویژه‌ای به نام “HyperEngine” را با هدف افزایش عملکرد گوشی در هنگام اجرای بازی‌ها، در آن‌ها استفاده کرده که می‌تواند هر گیمری را به وجد آورد. آن‌ها از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تراشه‌های جدید مدیاتک، یک موتور پیش‌بینی کننده‌ی هوش مصنوعی شبکه است. این بدان معناست که اگر موتور متوجه کاهش سرعت اتصال وای فای گوشی شما شود، به صورت خودکار به شبکه‌ی LTE وصل می‌شود تا بازی آنلاین شما دچار مشکل نشود. این تراشه همچنین دارای یک موتور پاسخگویی سریع است تا لمس صفحه‌ی لمسی نمایشگر گوشی‌ها، پاسخگو‌تر از گذشته باشد.

مدیاتک با این معرفی نشان داد که تراشه‌ی گیمینگ جدید آن می‌تواند به گوشی‌های گیمینگی همچون ریزر فون 2 و ایسوس روگ فون 2 راه پیدا کند؛ با این آن محصولات گیمینگی از این دست معمولا از تراشه‌های پرچمدار رقیب سنتی آن یعنی کوالکام استفاده می‌کنند. به همین خاطر انتظار می‌رود این تراشه‌ها در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی‌تری نظیر گوشی‌های برند زیرمجموعه‌ی شیائومی، ردمی یا گوشی‌های نوکیا مورد استفاده قرار گیرند. تراشه‌های هلیو جی 90 و جی 90 تی مدیاتک به ما می‌گویند که این کمپانی علاقه‌مند است تا سهمی از بازار گیمینگ را در اختیار داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. گوشی های گیمینگ وارد عصر جدیدی شدن

  2. عالیه ،فقط منتظر نتایج انتوتو و بنچمارک هستم