هواوی

راهکار هواوی برای شرایط خاص؛ تامین قطعه از حداقل دو تامین کننده

هواوی برای شرایط خاص و جلوگیری از اختلال در روند تولید و عرضه محصولات خود، راهکار ویژه‌ای را در نظر گرفته است و آن امکان تهیه هر قطعه از حداقل دو تامین کننده خواهد بود.

شرکت‌های بزرگ پیش از وقوع مشکلات احتمالی، به فکر راهکارها هستند. به گفته‌ی مدیران Huawei، این شرکت نیز پیش از تحریم‌های آمریکا، راه‌حل‌های مختلفی را برای جلوگیری از وقوع مشکل در زنجیره تولید محصولات خود در نظر گرفته بود.

هواوی برای تامین قطعات و تکنولوژی مورد نیاز محصولات خود، با برترین شرکت‌های فعال در این زمینه همکاری دارد. به نظر می‌رسد که این شرکت تحریم‌های تجاری آمریکا را در گذشته پیش‌بینی کرده بود و برای مقابله با آن راه حل‌هایی را در نظر داشته است. راهکارهایی که در نهایت منجر به فشار شرکت‌های آمریکایی به دولت خود و عقب‌نشینی آنان شد.هواوی

به تازگی یکی از مدیران ارشد هواوی در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های رسمی کشور چین اعلام کرده که این شرکت به منظور جلوگیری از اختلال در روند تولید و عرضه محصولات، برای تهیه هر قطعه حداقل با دو تامین‌کننده در ارتباط بوده است. اخیرا نایب رئیس شرکت هواوی، ویکتور ژانگ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسمی چین (شینهوآ)، درباره سیاست‌های تامین قطعات محصولات Huawei اعلام کرد:

شرکت‌هایی که  سوی جهانی شدن می‌روند، قطعات مورد نیاز خود را صد در صد تولید نمی‌کنند. به همین خاطر شرکت هواوی حدود 10 سال پیش استراتژی تجاری را با نام «مدیریت پایدار کسب و کار» ایجاد کرد که در این استراتژی شرکت هر یک از قطعات مورد نیازش را از دو تامین‌کننده دریافت می‌کند.

در تاریخ 7 نوامبر 2018، دوازدهمین مجمع تامین‌کنندگان اصلی هواوی با حضور 700 شرکت‌کننده از 150 تامین‌کننده جهانی و مدیران ارشد Huawei در چین برگزار شد. در این مجمع 92 تامین‌کننده لوح تقدیر دریافت کردند که این تامین‌کنندگان شامل 33 کمپانی آمریکایی، 22 کمپانی چینی، 11 کمپانی ژاپنی، 10 کمپانی تایوانی و مجموعا 16 کمپانی از کشورهای هنگ‌کنگ، آلمان و کره جنوبی بودند.

تامین‌کنندگان اصلی قطعات هواوی

تامین‌کنندگان خارجی شناخته شده هواوی در آمریکا شرکت‌های اینتل، کوالکام و مایکروسافت هستند و در بین شرکت‌های ژاپنی، هواوی با سونی و فوجیتسو همکاری می‌کند. همچنین هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز محصولات خود، با شرکت‌های تایوانی TSMC و مدیاتک نیز تعامل زیادی دارد. در بخش شرکت‌های داخلی نیز Huawei برای تامین قطعات با BOE ، Tianma، Lixun Precision و چند شرکت چینی دیگر در ارتباط است.

هواوی

بر اساس گزارشی معتبر، در سال 2018 هواوی برای تامین قطعات مورد نیاز خود مبلغ 70 میلیارد دلار هزینه کرده که نزدیک به 11 میلیارد دلار از آن صرف خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی اینتل، کوالکام و مایکرون شده است. تحریم‌های اخیر آمریکا علیه شرکت‌های چینی، باعث شد که روابط تجاری Huawei برای تامین قطعات با شرکت‌های آمریکایی دچار مشکل شود و برای تامین قطعات از شرکت‌های پشتیبان استفاده کند. البته تحریم‌های ایالات متحده مانند تیغ دولبه‌‌ای عمل کرد و شرکت‌های آمریکایی ضرر کردند؛ چرا که مشتری بزرگی مانند هواوی را از دست دادند. البته هم‌اکنون با توافق دولت آمریکا و چین، روند تحریم‌ها تعلیق شده است و شرکت‌های آمریکایی با اخذ مجوز به تجارت با Huawei ادامه می‌دهند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خودشم به زودی میشه تامین کننده همونا

  2. خودش گفت تحریما مارو قوی تر میکنن

  3. دیگه رسما تحریم که هیچ سونامی هم بیاد از جاش تکون نمیخوره