گوشی انعطاف پذیر

کدام گوشی های انعطاف پذیر در سال 2019 معرفی خواهند شد؟

به زودی سامسونگ و هواوی گوشی انعطاف پذیر خود را معرفی می‌کنند، اما آیا می‌دانید کدام یک از شرکت‌ها در سال 2019 اقدام به معرفی گوشی انعطاف پذیر خواهند کرد؟

از زمانی که شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی فولد در سال 2018 میلادی رونمایی کرد، چندین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند در سراسر جهان تصمیم به تولید گوشی منعطف گرفتند و وارد این رقابت شدند. از آن جایی که هنوز بازار گوشی های انعطاف پذیر به دلیل طراحی‌های غیرعملی و قیمت زیاد به درستی شکل نگرفته است، به نظر می‌رسد که این خلاء توسط شرکت‌های بزرگی همانند سامسونگ، هواوی و شیائومی پر خواهد شد. در این بخش قصد داریم گوشی های انعطاف پذیری که در سال جاری میلادی عرضه می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

سامسونگ گلکسی فولد

شاید عملی‌ترین طراحی از میان گوشی های هوشمند منعطف، گلکسی فولد باشد که قرار بود مجددا در ماه آوریل عرضه شود، اما به دلیل مشکلات سخت افزاری، شکست بزرگی را شاهد بود. نمونه‌های اولیه گلکسی فولد که برای برخی کارشناسان فرستاده شد، به علت شکستن صفحه نمایش گلکسی فولد، شرکت سامسونگ را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد. شرکت سامسونگ برای رفع مشکلات گلکسی فولد، مجبور به فراخوانی مجدد گوشی‌های ارسالی شد.

علیرغم راه‌اندازی مجدد و اعمال برخی تغییرات در طراحی کلی دستگاه برای ماندگاری بیشتر، باز هم شاهد طراحی یکسانی خواهیم بود. اینطور که پیداست، این دستگاه کماکان دارای دو نمایشگر است. صفحه نمایش اصلی گلکسی فولد با سایز 7.3 اینچ و وضوح 1536×2152 پیکسل بوده و صفحه نمایش دوم هم با سایز 4.6 اینچ و وضوح 720×1680 پیکسل است؛ نسبت ابعاد تصویر این دو صفحه نمایش به ترتیب 4.2:3 و 21:9 خواهد بود. با گذشت نزدیک به سه ماه، شرکت سامسونگ اعلام کرد که مشکلات گلکسی فولد را برطرف کرده و در تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این دستگاه با قیمت 1980 دلار عرضه شود. توجه داشته باشید که نسخه 5G گوشی منعطف سامسونگ، قطعا بالاتر از مبلغ ذکرشده خواهد بود.

مشخصات گلکسی فولد

  • تراشه 64 بیت هشت هسته‌ای 7 نانومتری
  • 12 گیگابایت رم
  • صفحه نمایش منعطف 6 اینچ تا 7.3 اینچ
  • 512 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری 4380 میلی آمپری
  • دارای دوربین سه‌گانه در بخش عقب دستگاه
  • دوربین سلفی دوگانه در صفحه نمایش 7.3 اینچ + یک دوربین سلفی در صفحه نمایش 4.7 اینچ

هواوی میت ایکس

گوشی انعطاف پذیر

گوشی منعطف هواوی میت ایکس برای نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی و در همایش جهانی موبایل نمایش داده شد. هنگامی که گوشی هواوی میت ایکس به طور کامل گشوده شود، ما شاهد یک تبلت 8 اینچی خواهیم بود؛ صفحه نمایش جلو دارای سایز 6.6 اینچ بوده و صفحه نمایش عقب هم دارای سایز 6.38 اینچ است. اگر چه این طراحی ممکن است با توجه به نمایش قسمت بهتری از صفحه نمایش، گوشی را آسیب‌پذیرتر جلوه دهد، اما به لطف نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه و طراحی هوشمندانه آن، جلوه زیباتر و دلپذیرتری را ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال، دوربین سه‌گانه به صورت کاملا هوشمندانه در دستگاه تعبیه شده است. به نظر می‌رسد گوشی انعطاف پذیر هواوی در ماه سپتامبر و با قیمت تقریبی 2500 و 2600 دلار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که قیمت هواوی میت ایکس 5G نسبت به سایر مدل‌ها، بالاتر خواهد بود.

مشخصات هواوی میت ایکس

  • صفحه نمایش منعطف جلوی 6 اینچ (نسبت ابعاد تصویر 9:19.5 با وضوح 1148×2480 پیکسل)
  • صفحه نمایش میانی غیرمنعطف 8 اینچ (نسبت ابعاد تصویر 8:71 با وضوح 2200×2480 پیکسل)
  • تراشه کایرین 980 با مودم 5G
  • 8 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی
  • باتری 4500 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 55 وات
  • دوربین سه‌گانه

شیائومی می فلکس

گوشی انعطاف پذیر

برخلاف هواوی و سامسونگ، شیائومی دارای نمونه اولیه برای نمایش عمومی نیست، اما ریاست این شرکت چینی در اوایل سال جاری میلادی، اقدام به انتشار یک فایل ویدیویی کرد که نمایش کوچکی از گوشی منعطف شیائومی بود. با گذشت 6 ماه از انتشار ویدیوی شیائومی، شرکت‌های سامسونگ و هواوی تصمیم به معرفی دستگاه در ماه سپتامبر گرفتند و اینطور که پیداست، شرکت شیائومی در رده‌های بعدی با این دو غول تکنولوژی رقابت خواهد کرد.

گوشی منعطف اوپو

گوشی انعطاف پذیر

اطلاعات زیادی درباره این گوشی منعطف وجود ندارد، به غیر از این که به نظر می‌رسد شباهت زیادی به هواوی میت ایکس دارد. شرکت اوپو در ابتدا قصد داشت یک نمونه اولیه از گوشی را در همایش جهانی موبایل 2019 نمایش دهد، اما در ادامه تصاویر گوشی منعطف خود را در Weibo منتشر کرد. اطلاعاتی درباره مشخصات دستگاه در دسترس قرار ندارد، اما با توجه به گوشی های انعطاف پذیر رقیبانی همانند سامسونگ و هواوی، احتمالا این دستگاه با قابلیت اتصال 5G معرفی خواهد شد.

Motorola Razr

گوشی انعطاف پذیر

گوشی منعطف موتورولا همانند گوشی منعطف اوپو به طور رسمی معرفی نشده است، اما اطلاعاتی درباره طراحی و رندرهای آن وجود دارد. بر اساس اعلام Dan Dery، معاون بخش محصولات جهانی موتورولا، این شرکت تصمیم ندارد گوشی منعطف را دیرتر از سایر شرکت‌های تولیدکننده عرضه کند. به نظر می‌رسد گوشی منعطف موتورولا همزمان یا با فاصله کمی از معرفی گوشی های انعطاف‌پذیر سامسونگ و هواوی، معرفی خواهد شد. برخی اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهند که گوشی منعطف موتورولا دارای قیمت تقریبی 1500 دلار است.

TCL DragonHinge

گوشی انعطاف پذیر

شرکت TCL برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل سال 2019 میلادی از ورود به عرصه تولید گوشی های منعطف خبر داد. با این که شرکت تی سی ال نمونه اولیه‌ای برای نشان دادن گوشی منعطف نداشت، اما در عوض نمونه‌ای از لولا با نام DragonHinge را نشان داد. بر اساس اعلام شرکت TCL، لولای DragonHinge در گوشی های هوشمند منعطف و گجت های پوشیدنی ظاهر خواهد شد. نمونه اولیه این دستگاه در MWC نمایش داده شد که همانند یک کیف پول، باز و بسته می‌شود، اما هیچ نمایشگر خارجی وجود ندارد که بتواند این ایده را عملی کند.