شماره گذاری پراید

شماره گذاری پراید از سال آینده متوقف می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقف شماره گذاری پراید از سال 99 خبر داد. وی افزایش مرگ و میر با این وسیله نقلیه را دلیل این اقدام اعلام کرد.

سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد با بررسی و تحلیل تصادفات کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که طی 11 سال اخیر حدود 34 درصد از جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی با خودروهای پراید اتفاق افتاده است. وی افزود متاسفانه خودرو پراید از ایمنی کافی برخوردار نیست و ما این مشکلات را در قالب گزارش‌های مختلف به صورت مکتوب در کنار مستندات به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم و حتی در جلسه‌های حضوری نیز این موارد عنوان شد.

توقف شماره گذاری پراید

هادیان‌فر در ادامه افزود با مدیرعامل شرکت سایپا نیز جلسه‌ای را برگزار و این گزارش‌ها را به ایشان منتقل کردیم. از این رو مقرر شد با توجه به اینکه شرکت سایپا در سال 98 برای مشتریان خود تعهداتی را دارد، از سال 99 اراده بر این شود تا شاهد توقف تولید پراید مدل سواری باشیم. همچنین ما نیز این خودرو را در سال آینده شماره‌گذاری نخواهیم کرد تا خودروسازان خودرو ایمن‌تری را جایگزین آن کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان خاطرنشان کرد امیدواریم ایمنی خودروهای داخل کشور افزایش پیدا کند و خودروسازان نیز خودروهای ایمنی‌تری را در چرخه تولید جایگزین کنند. هادیان‌فر به تمامی کسانی که از پراید سواری استفاده می‌کنند هشدار داد تا در هنگام رانندگی با این خودروها در جاده‌های کشور نهایت دقت را داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.