آیفون اپل

نخستین آیفون یا آیپد منعطف در سال 2021 عرضه خواهد شد

گزارش تازه‌ای به عرضه‌ی اولین دستگاه اپل با طراحی انعطاف پذیر در سال 2021 اشاره دارد. اگر این ادعا درست باشد، نخستین آیفون یا آیپد منعطف را یک سال دیرتر از آنچه که تصور می‌شد، ملاقات خواهیم کرد.

تاکنون چند تولیدکننده‌ی موبایل، گوشی های منعطف خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند. در بین پیشتازان نام سامسونگ، هواوی و شیائومی دیده می‌شود؛ ولی هنوز هیچ اثری از آیفون یا آیپد منعطف نیست، آن هم در حالی که اپل همواره به نوآوری و تفکرات آن‌چنانی معروف بوده است.

تحقیقات UBS نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین مشکل گوشی های منعطف، قیمت آن‌هاست. اختلاف حداقل چندصد دلاری قیمت این دستگاه‌ها با گوشی های هوشمند عادی، مانعی اساسی در راه خرید بسیاری از مشتریان محسوب می‌شود.

آیفون یا آیپد منعطف

احتمال عرضه‌ی آیپد منعطف تا دو سال آینده

اما یکی از شنیده‌ها درباره آیپد منعطف اپل، این است که دارای سیستم عامل iPad OS و قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G خواهد بود. سایز صفحه نمایش آن را هم می‌توان با یک مک بوک قیاس کرد. از آنجایی که اپل ابتدا باید مشکلات مربوط به تولید گوشی های 5G را در سال 2020 حل کند، پس چنین آیپدی در جلوی خط تولید قرار نخواهد داشت.

از طرفی IHS Markit هم گزارش کرده است که اپل، ایده‌‌ی مشابه مایکروسافت را برای ساخت یک دستگاه قابل انعطاف با سیستم عامل آیپد او اس دنبال خواهد کرد؛ دستگاهی که به پردازنده‌های سری A اپل مجهز خواهد بود. این گزارش مشخصا به یک آیپد منعطف اشاره دارد.

به هر حال اگر اپل با سلاح آیپد یا آیفون منعطف وارد عرصه‌ی رقابت نشود؛ ممکن است قافیه را به رقبای کره‌ای و چینی ببازد؛ کمااینکه UBS پیش‌بینی می‌کند سامسونگ، راه را برای پذیرش دستگاه‌های منعطف در بازار موبایل باز خواهد کرد.